Hé zorginstelling!

Zet jouw employer brand in de etalage

Ben jij wel zichtbaar in de markt (en voor nieuwe collega’s)?

Marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij een zorginstelling. Maar ook jij wil als organisatie zichtbaar zijn. Voor cliënten, relaties en partners, maar ook voor potentiële nieuwe werknemers. Want ja, die krapte op de arbeidsmarkt, die geldt zeker ook voor jou. Goed personeel, met de juiste kwalificaties en passend bij de organisatiecultuur, is moeilijk te vinden. De wervingskosten zijn hoog en als je die mensen dan gevonden hebt, is het ook nog zaak om ze binnen te houden.

Ontwikkelingen in de zorg

De zorgsector staat nooit stil. Ontwikkelingen volgen elkaar snel op en dat heeft invloed op je werkwijze én je personeelsbestand. Data-gedreven werken is een belangrijk thema in de zorg, net als zorgdomotica en robotisering. Dat betekent dat er steeds meer specialistische functies geworven moeten worden. Daarnaast gaan zorgmedewerkers steeds meer als freelancer werken. Allemaal zaken die het vinden van nieuwe collega’s, wat toch al niet makkelijk was, nog lastiger maken.

Personeel werven in de zorg, zo lukt het wél!

Om die felbegeerde mensen te vinden is het zaak om helder te hebben wat zij zoeken en hoe zij zoeken. Het is dus zaak om bij voorbaat na te denken over de zogenaamde candidate journey die jouw nieuwe collega maakt. Voordat je begint met werven, bepaal je je doelstellingen en heb je helder welk verhaal je wilt vertellen. Wat zijn de triggers waarop jouw ideale werknemer reageert en hoe zorg je voor conversie op jouw vacatures? Wil je je online vacatures koppelen aan een ATS (applicant tracking system) of niet? Welke media ga je inzetten bij het werven van jouw nieuwe collega’s? Allemaal vragen die beantwoord moet hebben voordat je begint met jouw wervingscampagne. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen. Factstory helpt je!

Daarom Factstory:

Specialist in marketingcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie.

Zeer ervaren met communiceren voor zorginstellingen.

(Her)positionering, communicatiestrategie, marketingstrategie.

Wij ondersteunen jouw HR-afdeling bij hun wervingsdoelstellingen.

Via de site bouw je waardevolle databestanden op.

Jouw werkgeversmerk op de juiste manier vertegenwoordigd.

Specialist in arbeidsmarktcommunicatie

Factstory is de partner in arbeidsmarktcommunicatie met de focus op zorginstellingen. We hebben al veel organisaties mogen helpen bij het werven van nieuwe collega’s. Met een werken-bij website, of met een complete strategie voor arbeidsmarktcommunicatie. Wij spreken de taal van de branche en weten wat er speelt in jouw sector, en dus ook wat er nodig is om in jouw sector personeel te werven. We kunnen je adviseren over en jouw arbeidsmarktcommunicatie, een complete wervingsstrategie voor je opzetten of bijvoorbeeld een werken-bij website voor je bouwen. Ons werk is altijd maatwerk. We schuiven geen standaard template naar binnen, maar kijken naar wat jij nodig hebt om op te vallen binnen de branche.

Wil ook zichtbaar worden in de zorg?

Claim dan nu een vrijblijvende sparringssessie met een van onze specialisten arbeidsmarktcommunicatie!

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

[vfb id=3]

“Om het verschil te maken op de arbeidsmarkt, speelt de beleving die je als werkgever kunt geven een steeds belangrijkere rol.”

Pim Mulder, Strategisch adviseur Factstory