Branding, Symbool 1
Branding, Symbool 2
Branding, Symbool 3

Branding

Hoe vertaal ik de identiteit van mijn bedrijf in een sterk imago?

Goede branding:

Je titel komt hier

Vertaalt de identiteit van je bedrijf naar de buitenwereld

Je titel komt hier

Creëert herkenbaarheid van je bedrijf, product en/of dienst

Je titel komt hier

Maakt je onderscheidend van je concurrent

Je titel komt hier

Is het uitgangspunt voor alle visuele en tekstuele communicatie

Eerst branding, dan marketing

Zoek jouw unieke factor

Wanneer je het over branding hebt, komt als vanzelfsprekend het voorbeeld van Coolblue naar boven. Geniaal. Zeker om mee uit te leggen waar branding toe in staat is. Om vervolgens weer van ‘buiten’ naar je eigen bedrijf of product te kijken en aan de hand van jouw bedrijfsidentiteit en kernwaardes een eigen, unieke branding te ontwikkelen. Lastig? Misschien. Maar nu je weet wat de meerwaarde van goede branding kan zijn is het zeker de moeite waard! Wij helpen je graag op weg en laten je ervaren hoe branding helpt bij de rest van jouw marketingactiviteiten.

Heb je de branding al op orde maar ben je op zoek naar een gaaf concept voor een campagne kijk dan op onze pagina over concept.

Benieuwd wat branding voor jouw bedrijf betekent?

Factstory geeft vorm aan je bedrijfsidentiteit en creëert een sterk merk!

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Leadgeneratie (algemeen formulier)

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Wat Factstory sterk maakt is dat ze de kracht van onze mensen op een goeie manier gebruikt in onze branding naar buiten.”

Antoine Joosten, Eigenaar AACC

 

Hoe pakken we dit aan?

cijfer_1d

Wat wordt de boodschap?

Onderzoek en strategie

Voor branding gaan we eerst aan de slag met het inventariseren wat er al staat en het benoemen van de usp’s van het product of dienst. Is dat helder dan beschrijven we de doelgroep. Voor het ontwikkelen van het brand kijken we naar de eigenschappen van het product en de kenmerken van de doelgroep zodat we de merkwaardes kunnen bepalen. Deze dienen als basis voor het visualiseren van het logo en concept.

cijfer_2

Creative doorvertaling

Concept en communicatie

Een belangrijk onderdeel van branding is de visuele doorvertaling van kernwaardes en identiteit van jouw bedrijf of product. Hier ontstaat het logo met beeldmerk en visuals. Om het brand te laden ontwikkelen we mooie concepten met diverse communicatiemiddelen en huisstijldragers waarmee we vorm geven aan de bedrijfsidentiteit. Van website tot visitekaartje en van beursstand tot bedrijfskleding, alles voor je visuele imago.

cijfer_3

Je brand laten leven

Montoring en Optimalisatie

Een marketing brand komt pas tot leven wanneer je ermee aan de slag gaat. Dat betekent dat alles wat je met je bedrijf naar buiten communiceert past binnen de kaders van het brand. Dit doen wij aan de hand van onze marketingcommunicatiekalender waarin we allerlei uitingen opnemen die we conform ons ontwikkelde brand naar buiten brengen.

Waarom zou je voor ons kiezen?

We kijken van buiten naar binnen – met kennis van de markt – we bereiken de juiste doelgroep – no-nonsense, informeel en flexibel.

Overtuigd?