• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

In 4 stappen naar een goede positionering van je bedrijf

positionering

In 4 stappen naar een goede positionering van je bedrijf

Moeite om jezelf goed in de markt te positioneren?

Veel organisaties maken in deze periode tijd om goed na te denken over hun positionering. Daarvan zie je regelmatig de geslaagde resultaten, op zowel corporate als employer brand niveau. Maar waar begin je? Wat zijn de juiste stappen? Download hier ons model hoe je in 4 praktische stappen tot een goede positionering komt.

In deze whitepaper lees je:

Wij integreren de marketingstrategie in het totale beleid

Een goede positionering draagt bij aan een sterker merk

Welke 4 stappen je zelf kan zetten om tot een goede positionering te komen

Een organisatie positioneren

Veel organisaties ontwikkelen een positionering, nadat zij hun organisatie- en business strategie gereed hebben. Factstory doet het anders. Wij integreren de marketingstrategie in het totale beleid. Want de markt- en marktbenadering is in onze optiek het vertrekpunt voor iedere organisatie en niet de vervolgstap op de bepaling van het beleid.

Een organisatie stuurt strakker op nieuwe en bestaande markten door haar beleid en de marketing- en communicatiestrategie gelijktijdig te ontwikkelen. Dit vertrekpunt is essentieel om je te onderscheiden van concurrenten. Met deze aanpak ga je uit van de marktvraag naar de kwaliteit van producten en diensten die uw organisatie levert. Dat maakt meer indruk dan een positionering op basis van je eigen activiteiten, producten of diensten.

Whitepaper positionering

Vul je gegevens in en ontvang de download!

Positionering

Een goede positionering draagt bij aan een sterker merk

In markten waar zich – op het oog – veel dezelfde typen bedrijven begeven, helpt een goede positionering om jezelf te onderscheiden. Daartoe richten wij ons op de merkpersoonlijkheid (of het archetype) dat leidend is voor het merk, de koers en de marketingstrategie. Deze volgt uit de vastgestelde kernwaarden en het DNA van het bedrijf.
Voor omvangrijke cultuurtrajecten gebruiken consultancy bureau’s vaak ingewikkelde modellen die veel tijd, geld en moeite kosten. Dat maakt het proces in onze optiek onnodig moeilijk. Ons compacte model toont overzichtelijk welke 4 stappen je zelf kan zetten om tot een goede positionering te komen.

En vind je het prettig om dit onder begeleiding te doen van een van onze professionals, dan staan we voor je klaar om mee te denken. Een blik van buiten naar binnen, een onafhankelijke begeleider voor dit traject, is namelijk altijd een goede investering.

– Pim Mulder

Hoe pakken we dit aan?
strategie, identiteit en dna

Een plan van aanpak op basis van onderzoek

De cultuur en identiteit van een bedrijf worden bepaald door de mensen die er werken. Soms gebeurt het dat gewoontes en die bekende blinde vlek in de weg staan van vooruitgang. Wij helpen door middel van onderzoek en analyse van de organisatie een vertrekpunt te bepalen voor interne communicatie. We maken een plan van aanpak waarin we voor de verschillende doelgroepen verschillende middelen, kanalen en content opnemen. Zo komt jouw bedrijf in beweging.

Herkenning op herhaling

Een beeld zegt vaak meer dan een lap tekst. Wij vinden de juiste balans om de boodschap over te brengen bij iedereen binnen de organisatie. Door middel van herhaling en consistentie in concept vertellen we het verhaal. Herkenbaarheid verandert in betrokkenheid en betrokkenheid in eenheid; de beste basis voor jouw bedrijf.

Data analyse

Continuïteit voor resultaat

Continuïteit is de belangrijkste factor voor succes. Interne communicatie is de backbone van de organisatie en stopt niet na één verhaal. Wij kijken doorlopend naar de resultaten en sturen bij wanneer dat nodig is. Andere middelen? Scherpere content? We toetsen continu aan de kpi’s uit ons plan van aanpak. Wij maken communicatie leuk!

Stel de positionering van je bedrijf scherp!

Wij helpen je met het invullen van een praktisch 4 stappenplan.
Neem contact op voor een afspraak.

Stel de positionering van je bedrijf scherp!

Wij helpen je met het invullen van een praktisch 4 stappenplan.
Neem contact op voor een afspraak.