• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Hoe betrek ik mijn medewerkers bij mijn organisatie?

Interne communicatie

Hoe betrek ik mijn medewerkers bij mijn organisatie?

Interne communicatie:

Verbetert de betrokkenheid en productiviteit van de medewerkers

Bevordert kennisdeling en borgt de groei van de organisatie

Draagt bij aan het behoud van de medewerkers en de groei van het bedrijf

Ondersteunt verandertrajecten en het samensmelten van verschillende culturen

Interne communicatie als basis van elk bedrijf

Beter resultaat met betrokken medewerkers

Betrokken en gemotiveerde medewerkers bepalen voor een groot deel de succesfactor van een organisatie. Als leidinggevende of directielid van jouw organisatie bepaal je de stip op de horizon en de doelstellingen. Toch vallen de resultaten soms tegen. Medewerkers halen de doelen niet of voelen zich niet aangesproken. Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich aan het plan committeert? Hoe creëer je betrokkenheid? Goede interne communicatie zorgt ervoor dat iedereen binnen het bedrijf in zijn ‘eigen taal’ wordt benaderd. Via de juiste kanalen met de juiste content. Hiermee vergroot je de draagkracht en haalbaarheid van je plan.

Interne communicatie
Communiceren is een feest
Communiceren is een feest

Iedereen is belangrijk

Voor Factstory is het de kunst om de verschillende ‘talen’ te onderscheiden en daar de meest doelgerichte kanalen aan te koppelen. Geen eilanden creëren maar iedereen op waarde schatten en intern communiceren vanuit één onderliggende boodschap; ‘je werkt bij de beste werkgever van Nederland!’

 

Meer weten over de mogelijkheden van interne communicatie?

Wij kijken graag samen hoe binnen jouw bedrijf de interne communicatie kan verbeteren. Vul je gegevens in en wij nemen binnen twee dagen contact met je op.

    – Pim Mulder

    Hoe pakken we dit aan?
    Arbeidsmarktcommunicatie

    Een plan van aanpak op basis van onderzoek

    De cultuur en identiteit van een bedrijf worden bepaald door de mensen die er werken. Soms gebeurt het dat gewoontes en die bekende blinde vlek in de weg staan van vooruitgang. Wij helpen door middel van onderzoek en analyse van de organisatie een vertrekpunt te bepalen voor interne communicatie. We maken een plan van aanpak waarin we voor de verschillende doelgroepen verschillende middelen, kanalen en content opnemen. Zo komt jouw bedrijf in beweging.

    Betrokkenheid in beeld

    Een beeld zegt vaak meer dan een lap tekst. Wij vinden de juiste balans om de boodschap over te brengen bij iedereen binnen de organisatie. Door middel van herhaling en consistentie in concept vertellen we het verhaal. Herkenbaarheid verandert in betrokkenheid en betrokkenheid in eenheid; de beste basis voor jouw bedrijf.

    Interne communicatie
    Team Communicatie

    Continuïteit voor resultaat

    Continuïteit is de belangrijkste factor voor succes. Interne communicatie is de backbone van de organisatie en stopt niet na één verhaal. Wij kijken doorlopend naar de resultaten en sturen bij wanneer dat nodig is. Andere middelen? Scherpere content? We toetsen continu aan de kpi’s uit ons plan van aanpak. Wij maken communicatie leuk!

    Wat maakt ons betrokken bij interne communicatie?

    Alles wat we doen heeft een doel en is onderbouwd – we investeren in lange termijn relaties – we stellen de juiste vragen – we zijn creatief en vernieuwend – no-nonsense, informeel en flexibel. Overtuigd?