• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Case Ordina

Case Ordina

Employer brand Ordina is versterkt en nieuw IT personeel is onderweg!

Uitdaging

Ordina is één van de grootste, onafhankelijke ICT-dienstverleners in de Benelux. Zij bedenkt, bouwt en beheert ICT-toepassingen voor bedrijven in sectoren als de overheid, financiële dienstverlening, industrie en de zorg. Samen met de klant ontwikkelt Ordina duurzame en innovatieve oplossingen voor de nieuwe digitale economie.

Onze opdracht begon in februari 2017 met als belangrijkste doelstelling om vanuit een arbeidsmarktcommunicatieplan de juiste doelgroep te bereiken en potentiële werknemers te motiveren om te solliciteren.

Resultaat

De content, -met de medewerkers van Ordina als stralend middelpunt- is in de gehele customer journey meegenomen en leverde resultaat. In de 1e campagneperiode, lopende van februari t/m mei, leverde dit 34% meer bezoekers op en bijna een verdubbeling van het aantal geschikte sollicitanten. In combinatie met het social media plan, waarbij wekelijks uiteenlopende content werd gedeeld, heeft dit geleid tot 20% meer relevante volgers op social media (Werken bij Ordina website) en 2% meer engagement. Kortom: het employer brand Ordina is versterkt en nieuw IT personeel is onderweg!

Vraagstelling

Allereerst spraken we met recruiters en medewerkers van diverse Businessunits om de motieven, wervingswens en doelstelling helder te krijgen. Vanuit hier hebben we een plan gemaakt om bereik te realiseren onder de doelgroep. De belangrijkste doelstelling was om de recruiters “luchtsteun” te geven in hun zoektocht naar buiten toe en te zorgen voor herkenbaarheid bij de doelgroep. In de totale media- en middelenmix, bestaande uit radio, outdoor en diverse on- en offline jobboards lag de focus erop om vanuit bereik te zorgen voor meer relevant bezoek op de website. Dit deden wij op 3 niveaus: op corporate- afdelings- en vacatureniveau.

Case Ordina

Oplossing

Om het ‘employer brand’ van Ordina te versterken, stelden we een arbeidsmarktcommunicatieplan op. Dit plan bestond uit de half jaar durende wervingscampagne “kijkverderdancode” en een social media plan om doorlopend recruitment te ondersteunen. Tussentijds werden de effecten en resultaten van de plannen gemeten en geëvalueerd.

Vanuit de kandidaat naar de juiste strategie

Waarmee trek je potentiële medewerkers nu echt over de streep? Waar vroeger het onderbuikgevoel volstond, daar is nu een beargumenteerde arbeidsmarktstrategie voor nodig. Een onderscheidende werkgeverspositionering, communicatieboodschap en mediakeuze. Online, offline en reallife.

Factstory helpt je met het gezamenlijk opstellen van een strategie voor arbeidsmarktcommunicatie.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Pim Mulder neemt je mee op de juiste route.

06-242 293 47

|

LinkedIn

Vanuit de kandidaat naar de juiste strategie

Waarmee trek je potentiële medewerkers nu echt over de streep? Waar vroeger het onderbuikgevoel volstond, daar is nu een beargumenteerde arbeidsmarktstrategie voor nodig. Een onderscheidende werkgeverspositionering, communicatieboodschap en mediakeuze. Online, offline en reallife.

Factstory helpt je met het gezamenlijk opstellen van een strategie voor arbeidsmarktcommunicatie.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Pim Mulder neemt je mee op de juiste route.

06-242 293 47

|

LinkedIn