• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Herpositionering

Herpositioneren

Oftewel rebranding is een soort van make-over. Er kunnen diverse redenen zijn om een herpositionering te ondergaan. Bij een herpositionering ga je spreken vanuit een andere taal, met een andere vorm, een ander gezicht.

De aangepaste visuele identiteit is hetgeen dat meestal als eerste wordt waargenomen terwijl er een heel “intern” traject aan vooraf kan gaan. Soms wordt het ook echt groots aangepakt met een nieuwe profilering en ook een bedrijfsnaam. Er is dus altijd een aanleiding voor een “herpositioneringstraject”.

Een paar redenen voor een herpositionering:

  1. Het is tijd voor wat nieuws, het verhaal achter je merk of organisatie past niet meer bij je uitstraling, het is achterhaald of niet meer van deze tijd.
  2. De organisatie is veranderd, er zijn werkgebieden bij gekomen, andere markten; dus je moet ook andere mensen aanspreken.
  3. Het imago is achterhaald of slecht, de huidige reputatie speelt parten en je wilt daardoor een nieuwe ‘frisse’ start maken.
Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Pim Mulder helpt je.

06-242 293 47

|

LinkedIn

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Pim Mulder helpt je

06-242 293 47

|

LinkedIn