• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Waarom heeft jouw organisatie een herpositionering nodig?

Waarom heeft jouw organisatie een herpositionering nodig? 800 300 Factstory - Hét crossover marketing- en communicatiebureau van Apeldoorn

BLOG – Herpositionering

Waarom heeft jouw organisatie een herpositionering nodig?

Waarom heeft jouw organisatie een herpositionering nodig?

Herpositioneren, ook wel rebranding genoemd, is een soort van make-over. Soms klein, bijvoorbeeld met een andere kleurtje maar soms ook heel groots; compleet met een nieuwe bedrijfsnaam. Maar altijd gaat het over een verandering. Er kunnen diverse redenen zijn om een herpositionering te ondergaan. Bij een herpositionering ga je spreken vanuit een andere taal, met een andere vorm, een ander gezicht.

Waarom is er een herpositionering nodig?

Hier 8 redenen:

  • Het is tijd voor wat nieuws, het verhaal achter je merk of organisatie past niet meer bij je uitstraling, het is achterhaald of niet meer van deze tijd.
  • De organisatie is veranderd, er zijn werkgebieden bij gekomen, andere markten; dus je moet ook andere mensen aanspreken.
  • Het imago is achterhaald of slecht, de huidige reputatie speelt parten en je wilt daardoor een nieuwe ‘frisse’ start maken.
  • Er sprake van een fusie of overname, er worden labels samengevoegd, hierdoor moet je op zoek naar een nieuwe profilering en propositie.
  • Concurrentie en merkbescherming, het kan zijn dat je naam of logo teveel lijkt op dat van een concurrent of ander bedrijf, hierdoor kunnen bedrijven ervoor kiezen om te herpositioneren.
  • Je wilt een nieuwe positie innemen in de markt, een nieuwe strategie, de stip op de horizon is verlegd.
    Het kan zijn dat er internationalisering heeft plaats gevonden, dus handel over de grens, een ander land en een andere cultuur vraagt om een andere tone-of-voice.
  • Het business model is herzien, een nieuw verdienmodel of een totaal andere markt moet worden bediend.

Vragen en luisteren

Het begint voor ons altijd met vragen en luisteren. Op een heleboel vragen zoeken we samen het antwoord. Welke koers wil jouw organisatie varen? Hoe krijg je jouw doelgroep in beweging? Daarvoor heb je een strategie nodig. Dit geeft richting en houvast, Afhankelijk van jouw vraagstuk helpen we jou met het bepalen van de juiste strategie, zodat jouw doelgroep de juiste richting op gaat!

Chantal Ophuis, Communicatieadviseur

Chantal Ophuis neemt je mee op de juiste route

055-207 0 307

|

LinkedIn

Chantal Ophuis, Communicatieadviseur

Chantal Ophuis neemt je mee op de juiste route

055-207 0 307

|

LinkedIn