Wat gaan we voor je doen?

Creating living brands

Onderzoek

Onderzoek

Identiteit

Identiteit

Strategie

Strategie

Positionering

Positionering

Concept

Concept

Branding

Branding

Regie

Regie

Communicatie

Communicatie

Interne communicatie

Interne communicatie

Arbeidsmarkt-communicatie

Arbeidsmarkt-communicatie

Copywriting

Copywriting

Design

Design

Visuele communicatie

Visuele communicatie

Engagement

Engagement

Vindbaarheid

Vindbaarheid

Analyse

Analyse

Online marketing

Online marketing

E-commerce

E-commerce

Creating the brand

creating_1
creating_1
creating_1

Organisatie & Doelstellingen

Om jouw organisatie te laten groeien en jouw merk nóg sterker te maken, starten we aan de tekentafel. Samen met jou bepalen we jouw doelen voor de toekomst. Wil je groeien in klanten of omzet, nieuw talent aantrekken, je dienstverlening uitbouwen of verbeteren? Of misschien wel een combinatie van doelstellingen? Op basis hiervan gaan we brainstormen, plakken we overal geeltjes op en brengen we precies in kaart hoe jouw organisatie eruit ziet. We gaan in gesprek met jouw medewerkers, je klanten, je leveranciers en iedereen die wat zinnigs kan zeggen over jouw organisatie. Natuurlijk bekijken we ook wat de huidige resultaten van je mediastrategie zijn en wat wij kunnen doen om een level omhoog te gaan. Want jij bent goed in jouw vak, wij zijn goed in dat van ons. Samen maken we jouw groeiambitie waar.

MTO

Mto

MTO? Wat is dat nou weer? Ja, het is weer zo’n marketingterm waar wij gek op zijn. Deze staat voor medewerkerstevredenheidsonderzoek. Mooi scrabblewoord, maar vooral ook een mooi middel om jouw bedrijfsvoering verder te verbeteren. Want tevreden medewerkers zijn productieve medewerkers. Zijn jouw mensen met je meegegroeid, kunnen ze de groei aan, zitten ze nog op hun plek of voelen ze zich inmiddels een beetje verloren? Het werkgeluk van jouw mensen is de basis voor jouw succes. Daarom is het belangrijk om te weten hoe de vlag erbij hangt. Zijn je mensen blij en gelukkig, gaan ze met plezier naar hun werk? En als dat niet zo is, waar ligt dat dan aan? Dit kan confronterend zijn, maar is vooral een heel belangrijk middel naar een nog een nog sterkere organisatie.

Strategiesessies

Mto

Voordat we verder aan jouw merk gaan bouwen, zetten we eerst een strategie op. Als in een militaire
operatie plaatsen we onze pionnen. In een eerste strategische sessie bepalen we je positionering en de
boodschap die we over willen brengen. In de tweede strategiesessie kiezen we welke media en middelen
we gaan gebruiken om jouw doelgroep te bereiken en jouw doelstellingen te behalen. Want natuurlijk
schieten wij niet met hagel, met onze specialisten haal je echte scherpschutters in huis. We ontdekken
waar de gaten in je verdediging zitten en waar we de vuurlinie het beste kunnen opstellen voor maximaal
bereik. Onze creatieven maken een eerste concept aanvalsplan om jou te laten zien welke kant we op
denken. Tot slot maken we een contentkalender waarin we vastleggen hoe en wanneer we jouw doelgroep
gaan veroveren. Klaar voor actie: 3, 2, 1; groei!/p>

Marketingcommunicatiestrategie

Mto

Belangrijk voor een succesvolle strategie? Draagkracht! Jij en je hele organisatie moeten achter het plan
staan. Alle betrokkenen moeten weten wat er staat te gebeuren en waarom dat een tof plan is. Wij delen
ons enthousiasme door  itsende presentaties, campagnes, of wat er nog meer nodig is om jouw
stakeholders op de hoogte te brengen. Als jullie allemaal staan te trappelen om het plan ten uitvoer te
brengen, geef je een akkoord op het plan en het budget en dat is voor ons het o ciële startschot.

Concept

Mto

We beginnen natuurlijk niet zomaar aan het plan. Lukraak verschillende middelen inzetten is als los zand; er mist synergie. Wanneer we aan de slag gaan met een campagne of nieuw merk, zijn er diverse middelen die we kunnen inzetten om daaraan een boost te geven. Denk hierbij aan: een website, social campagne of Google Ads. Wij creëren een concept die de diverse acties met elkaar verbindt. Het gaat om een concept met een thema dat voor meerdere middelen en media werkt en weergeeft wat de zender wil vertellen én de doelgroep intrigeert. Het concept vormt de basis waarop wij verder bouwen aan succesvolle campagnes. Dit versterkt de boodschap naar buiten met als resultaat betere conversies en meer invloed op de beslisfactoren van jouw doelgroep.

Building the brand

creating_1
creating_1
creating_1

Ontwerp & Ontwikkeling

Nu start de bouwfase. We gaan uitwerken wat we in de strategiesessies hebben bedacht. Samen met jou bepalen we welke topics we naar buiten brengen. We verzinnen onderwerpen voor blogs, artikelen en webpagina’s, we maken Google advertenties en plaatsen vacatures. We gaan interviewen, schrijven, opmaken, bouwen; alles wat nodig is om jouw doelen te behalen. Of dat nou het vinden van nieuwe medewerkers is, of het binnenhalen van nieuwe klanten. Natuurlijk doen we alles in nauw overleg met jou. Het gaat tenslotte om jouw bedrijf, jouw uitstraling en jouw DNA. Jij bent de trein, wij zijn slechts de vervoerder. Maar dan zonder vertraging.

Regie

Mto

Nu het plan staat, kunnen we aan de slag. De richting hebben we bepaald, het plan van aanpak is af en we hebben een doel. Alles in samenwerking met jou. Wij gaan nu voor je aan de slag en beginnen met bouwen aan jouw merk. Of het nou een werken bij website is, een social format of content items. Wij regelen en organiseren en jij houdt je handen vrij. Als de basis er staat, dan werken we vanaf daar verder. We starten bij het begin en slaan geen detail over. Je kan gerust verder met je eigen werk.

Design

Mto
Een goed ontwerp is meer dan mooie plaatjes. De designs die we voor jou gaan maken, sluiten aan bij het concept. Er is nagedacht over beeldgebruik, kleuren en uitstraling. Speciaal voor jou sturen we onze fotograaf op pad om foto’s te schieten die perfect in het campagneplan passen. We ontwikkelen graphics, afeeldingen, illustraties en webpagina’s die aansluiten bij jouw identiteit. Zie het als een volledige make-over of een kleine touch-up, net wat jij nodig hebt.

Middelen

Mto

Belangrijk voor een succesvolle strategie? Draagkracht! Jij en je hele organisatie moeten achter het plan
staan. Alle betrokkenen moeten weten wat er staat te gebeuren en waarom dat een tof plan is. Wij delen
ons enthousiasme door  itsende presentaties, campagnes, of wat er nog meer nodig is om jouw
stakeholders op de hoogte te brengen. Als jullie allemaal staan te trappelen om het plan ten uitvoer te
brengen, geef je een akkoord op het plan en het budget en dat is voor ons het o ciële startschot.

Living the brand

creating_1
creating_1
creating_1

Uitbouw en regie

We zijn lekker bezig. Je positie staat, je contentstrategie is helder, nu komt het erop aan om alles uit te voeren en vol te houden. Want één keer een campagne de wereld in slingeren, is niet zo moeilijk, een consistent beeld houden wel. Eén keer aandacht krijgen doet de truc niet, het gaat erom om de aandacht vast te houden en in beeld te blijven bij je doelgroep. Met nieuwsberichten, social posts, blogs, alles wat we hebben afgesproken op de contentkalender. Dat kost veel tijd en moeite, daarom doen wij het voor je. Zodat jij je gewoon bezig kunt houden met je eigen werk.

(Online)marketing

Mto

Ontbreekt nog

Branding

Mto

Bij het branding gedeelte is het ons doel om de identiteit van jouw bedrijf te vertalen naar een sterk imago. Hiervoor moeten we onze krachten bundelen. Jouw kracht is de identiteit, kernwaardes en usp’s van jouw bedrijf. Onze kracht is de vertaling hiervan naar een sterke branding naar jouw doelgroep. Van bedrijfsnaam, tot campagne. We werken alles tot in de puntjes uit. We ontwikkelen allereerst een visuele doorvertaling van jouw bedrijfsidentiteit. Hierna gaan we aan de slag met geschikte communicatiemiddelen om dit naar buiten te brengen en welke tone-of-voice hierbij past. Tot slot gaan we jouw brand laden: we communiceren het gewenste imago naar buiten door middel van een marketingcommunicatiekalender. We zorgen ervoor zowel online als offline dat beeldmerk, visuals en content via de juiste kanalen de doelgroep bereikt.

Marketingcommunicatieteam ter ondersteuning

Mto

Ontbreekt nog

Gebruikte begrippen

Brainstorm

Ontbreekt nog

Call-to-actions
De call to action, of zoals wij marketeers graag zeggen: CTA, is een belangrijk onderdeel van je website. Dit is namelijk dé oproep om je bezoeker te laten doen wat jij wil dat hij doet. Dus: bel nu, maak een afspraak, download de whitepaper, neem contact op… Deze aansporing, o ewel CTA, is onmisbaar in je site. Dus natuurlijk checken wij altijd of er genoeg CTA’s in je website verwerkt zitten én of de knoppen werken. Check het vandaag nog!
Candidate journey
Een nieuwe baan accepteren is tegenwoordig een hele reis. We zeggen expres ‘accepteren’, want ‘zoeken’ is anno nu niet meer van toepassing. De banen liggen voor het oprapen en als kandidaat heb je het voor het uitzoeken. Lastig voor jou als werkgever, want hoe zorg je nou dat die kandidaat toch bij jou terecht komt? Nou, door de kandidaat-reis goed in kaart te brengen en daar op te sturen dus. Op welke media zitten jouw ideale werknemers, wat lezen en kijken ze, waar zoeken ze naar en wat triggert hen? Door ze heel precies te ‘targeten’, zorgen wij ervoor dat jouw organisatie, jouw boodschap en je vacature bij hen in beeld komt. Op elk kruispunt in de kandidaatreis staan wij met een digitaal verkeersbord of een stoplicht. Bij elke afslag wijzen wij in een virtueel oranje hesje de weg. Alles met als eindbestemming: een nieuwe baan bij jouw organisatie.
Contentkalender
Iedereen kan enthousiast beginnen met vloggen op social media, posten op LinkedIn en blogs plaatsen op de website. De crux zit hem in het volhouden daarvan. En het geheim daarvan zit in, eigenlijk heel voorspelbaar, een contentkalender. We gaan precies vastleggen wanneer we wat voor je gaan doen. Een blog deze week, een vacature pushen volgende week en volgende maand een artikel over ‘een dag in het leven van jouw nieuwe talent’. Zo blijf je in beeld bij je doelgroep en bouw je week na week, maand na maand verder aan jouw employer brand.
Creatieve rationale
Ontbreekt nog
Locatieonderzoek
Als je samenwerkt met Factstory, is het net als vaste verkering nemen. We swipen niet zomaar wat naar links en rechts, we gaan echt op date én duiken in je inner circle. Dat betekent dat we bij jou op locatie komen om interviews af te nemen en iedereen te spreken over jouw goede en slechte eigenschappen. We
praten met je medewerkers en andere stakeholder en steken onze neus overal in, zodat we precies ontdekken wie jij bent. In een verkering zou dat stalken heten, bij ons heet het marktonderzoek.
(Online)marketing begrippen
Ontbreekt nog (…)
Seo advies teksten
Als we dan zo ons best doen op jouw nieuwe website, willen we natuurlijk ook dat hij supergoed gevonden wordt. We doen zoekwoordenonderzoek, zodat we precies weten hoe vaak welke zoektermen gebruikt worden. Vervolgens bepalen we welke zoekwoorden we gaan gebruiken om jou te laten scoren. Want de hooiberg mag wel groot zijn, wij kunnen die speld echt wel vinden. Als we precies duidelijk hebben welke woorden we willen gebruiken, zetten we onze tekstschrijver aan het werk. Deze schrijft teksten die grammaticaal kloppen, maar die vooral doen wat ze moeten doen. Teksten die jouw bezoekers aanzetten om jouw product te kopen, contact op te nemen of direct te solliciteren.
Browser compatible
Niet iedereen gebruikt hetzelfde device of dezelfde webbrowser. Daarom testen wij jouw nieuwe website
op alle mogelijke manieren. Op desktop, mobiel en tablet, in Safari, Google Chrome en Firefox, op Apple
en Samsung. Ja, zelf op een Blackberry, want ook daarvan schijnen er nog steeds een paar in omloop te
zijn.
Campagne
De call to action, of zoals wij marketeers graag zeggen: CTA, is een belangrijk onderdeel van je website. Dit is namelijk dé oproep om je bezoeker te laten doen wat jij wil dat hij doet. Dus: bel nu, maak een afspraak, download de whitepaper, neem contact op… Deze aansporing, o ewel CTA, is onmisbaar in je site. Dus natuurlijk checken wij altijd of er genoeg CTA’s in je website verwerkt zitten én of de knoppen werken. Check het vandaag nog!
Concurrentieonderzoek
Natuurlijk ben jij de beste in jouw markt. Dat weet jij, dat weten wij, maar weet jouw doelgroep dat ook? Om dat te checken, gaan we ook even rondneuzen bij jouw concurrenten. Wat doen zij, wat zeggen zij, wat beloven zij, waardoor klanten of werknemers die eigenlijk bij jou thuis horen toch voor hen hebben gekozen? Natuurlijk gaan we niks kopiëren, maar het is altijd zinvol om te weten wat je concurrent doet. Juist zodat we het bij jou anders kunnen doen.
Content verzamelen/creëren/organiseren
In deze fase gaan we alle relevante informatie bij elkaar zoeken die we nodig hebben voor jouw website. We gaan speuren op jouw eigen website en socials, we praten met je collega’s, eventueel bevragen we klanten of leveranciers; alles wat er nodig is om boven tafel te halen wie jouw organisatie als merk is en
hoe we dat online zo goed mogelijk kunnen presenteren. Natuurlijk spieken we ook even bij je concurrenten, want het is goed om te weten wat zij doen, zodat wij precies wat anders kunnen doen.
Employer brand / EVP
Wat maakt jouw organisatie nou zo uniek? Wij gaan in gesprek met jouw mensen om te achterhalen wat de organisatie bijzonder maakt en waarom mensen bij jou willen werken. Want precies dát gaan we over de bühne brengen. Kijk, iedereen kan zeggen dat de arbeidsvoorwaarden uitstekend zijn en dat er een
‘marktcomfort salaris’ is. Dat zegt natuurlijk precies helemaal niks. Die pingpongcompetitie of die friet en bitterballen elke vrijdagmiddag, de persoonlijke loopbaancoach of de kinderdagopvang op kantoor, dát zijn de zaken die jouw organisatie kleur geven. En dus de zaken waarom werknemers voor jou kiezen. Samen vormen ze het karakter van jouw organisatie oftewel jouw employer brand of employer value proposition.
Marktonderzoek
Bij alles wat je doet, moet je weten voor wie je het doet. Dus wie is je markt en wat verwacht de markt
van jou? Als een echte Disney-prins gaan wij tijdens het marktonderzoek op zoek naar onze Assepoester.
We gaan rond rijden, rondkijken en bellen overal aan om te onderzoeken wie jouw markt ‘bewoont’ en
wat de wensen zijn van jouw droomdoelgroep. Als het moet, nemen we zelfs een glazen muiltje mee.
Overleg projectteam
Bij Factstory hebben we alle verschillende specialismen in huis. En daar maken we in ons overleg optimaal gebruik van. Met elkaar gaan we brainstormen en gooien we alles wat we hebben op tafel, om tot de beste ideeën te komen voor jouw organisatie. Onze contentspecialist verzint welke items we kunnen plaatsen om jouw doelgroep te bereiken, onze art director borrelt van de ideeën voor opvallende graphics en onze contentdesigner zit al te experimenteren met knoppen in haar opmaaksysteem. Onze strategische adviseur houdt het hele clubje in bedwang en zorgt ervoor dat alle creatieve ideeën in een
duidelijk plan worden gegoten.
Usability
Usabiity, gek woord eigenlijk als je het hardop zegt he? We kunnen ook gewoon gebruiksgemak zeggen, want dat is waar het om gaat. We gaan jouw nieuwe website tot in den treuren testen op gebruiksgemak. Kun je makkelijk vinden wat je zoekt, kun je makkelijk terug naar de vorige pagina, hoef je niet te wachten tot dat afbeeldingen of filmpjes geladen zijn, kun je het contactformulier vinden als je daar behoefte aan hebt? Wij gaan het allemaal uitgebreid proberen, voordat we live gaan. Misschien zelfs een keer op zaterdagavond, na een paar borrels. Want als we het dan kunnen vinden, weten we écht zeker dat het gebruiksgemak goed is.