Wat gaan we voor je doen?
Creating living brands

Onderzoek

Identiteit

Strategie

Positionering

Concept

Branding

Regie

Communicatie

Interne communicatie

Arbeidsmarkt-communicatie

Copywriting

Design

Visuele communicatie

Engagement

Vindbaarheid

Analyse

Online marketing

E-commerce
Creating the brand



Organisatie & Doelstellingen
Om jouw organisatie te laten groeien en jouw merk nóg sterker te maken, starten we aan de tekentafel. Samen met jou bepalen we jouw doelen voor de toekomst. Wil je groeien in klanten of omzet, nieuw talent aantrekken, je dienstverlening uitbouwen of verbeteren? Of misschien wel een combinatie van doelstellingen? Op basis hiervan gaan we brainstormen, plakken we overal geeltjes op en brengen we precies in kaart hoe jouw organisatie eruit ziet. We gaan in gesprek met jouw medewerkers, je klanten, je leveranciers en iedereen die wat zinnigs kan zeggen over jouw organisatie. Natuurlijk bekijken we ook wat de huidige resultaten van je mediastrategie zijn en wat wij kunnen doen om een level omhoog te gaan. Want jij bent goed in jouw vak, wij zijn goed in dat van ons. Samen maken we jouw groeiambitie waar.
MTO

MTO? Wat is dat nou weer? Ja, het is weer zo’n marketingterm waar wij gek op zijn. Deze staat voor medewerkerstevredenheidsonderzoek. Mooi scrabblewoord, maar vooral ook een mooi middel om jouw bedrijfsvoering verder te verbeteren. Want tevreden medewerkers zijn productieve medewerkers. Zijn jouw mensen met je meegegroeid, kunnen ze de groei aan, zitten ze nog op hun plek of voelen ze zich inmiddels een beetje verloren? Het werkgeluk van jouw mensen is de basis voor jouw succes. Daarom is het belangrijk om te weten hoe de vlag erbij hangt. Zijn je mensen blij en gelukkig, gaan ze met plezier naar hun werk? En als dat niet zo is, waar ligt dat dan aan? Dit kan confronterend zijn, maar is vooral een heel belangrijk middel naar een nog een nog sterkere organisatie.
Strategiesessies

Voordat we verder aan jouw merk gaan bouwen, zetten we eerst een strategie op. Als in een militaire
operatie plaatsen we onze pionnen. In een eerste strategische sessie bepalen we je positionering en de
boodschap die we over willen brengen. In de tweede strategiesessie kiezen we welke media en middelen
we gaan gebruiken om jouw doelgroep te bereiken en jouw doelstellingen te behalen. Want natuurlijk
schieten wij niet met hagel, met onze specialisten haal je echte scherpschutters in huis. We ontdekken
waar de gaten in je verdediging zitten en waar we de vuurlinie het beste kunnen opstellen voor maximaal
bereik. Onze creatieven maken een eerste concept aanvalsplan om jou te laten zien welke kant we op
denken. Tot slot maken we een contentkalender waarin we vastleggen hoe en wanneer we jouw doelgroep
gaan veroveren. Klaar voor actie: 3, 2, 1; groei!/p>
Marketingcommunicatiestrategie

Belangrijk voor een succesvolle strategie? Draagkracht! Jij en je hele organisatie moeten achter het plan
staan. Alle betrokkenen moeten weten wat er staat te gebeuren en waarom dat een tof plan is. Wij delen
ons enthousiasme door itsende presentaties, campagnes, of wat er nog meer nodig is om jouw
stakeholders op de hoogte te brengen. Als jullie allemaal staan te trappelen om het plan ten uitvoer te
brengen, geef je een akkoord op het plan en het budget en dat is voor ons het o ciële startschot.
Concept

We beginnen natuurlijk niet zomaar aan het plan. Lukraak verschillende middelen inzetten is als los zand; er mist synergie. Wanneer we aan de slag gaan met een campagne of nieuw merk, zijn er diverse middelen die we kunnen inzetten om daaraan een boost te geven. Denk hierbij aan: een website, social campagne of Google Ads. Wij creëren een concept die de diverse acties met elkaar verbindt. Het gaat om een concept met een thema dat voor meerdere middelen en media werkt en weergeeft wat de zender wil vertellen én de doelgroep intrigeert. Het concept vormt de basis waarop wij verder bouwen aan succesvolle campagnes. Dit versterkt de boodschap naar buiten met als resultaat betere conversies en meer invloed op de beslisfactoren van jouw doelgroep.
Building the brand



Ontwerp & Ontwikkeling
Nu start de bouwfase. We gaan uitwerken wat we in de strategiesessies hebben bedacht. Samen met jou bepalen we welke topics we naar buiten brengen. We verzinnen onderwerpen voor blogs, artikelen en webpagina’s, we maken Google advertenties en plaatsen vacatures. We gaan interviewen, schrijven, opmaken, bouwen; alles wat nodig is om jouw doelen te behalen. Of dat nou het vinden van nieuwe medewerkers is, of het binnenhalen van nieuwe klanten. Natuurlijk doen we alles in nauw overleg met jou. Het gaat tenslotte om jouw bedrijf, jouw uitstraling en jouw DNA. Jij bent de trein, wij zijn slechts de vervoerder. Maar dan zonder vertraging.
Regie

Nu het plan staat, kunnen we aan de slag. De richting hebben we bepaald, het plan van aanpak is af en we hebben een doel. Alles in samenwerking met jou. Wij gaan nu voor je aan de slag en beginnen met bouwen aan jouw merk. Of het nou een werken bij website is, een social format of content items. Wij regelen en organiseren en jij houdt je handen vrij. Als de basis er staat, dan werken we vanaf daar verder. We starten bij het begin en slaan geen detail over. Je kan gerust verder met je eigen werk.
Design

Middelen

Belangrijk voor een succesvolle strategie? Draagkracht! Jij en je hele organisatie moeten achter het plan
staan. Alle betrokkenen moeten weten wat er staat te gebeuren en waarom dat een tof plan is. Wij delen
ons enthousiasme door itsende presentaties, campagnes, of wat er nog meer nodig is om jouw
stakeholders op de hoogte te brengen. Als jullie allemaal staan te trappelen om het plan ten uitvoer te
brengen, geef je een akkoord op het plan en het budget en dat is voor ons het o ciële startschot.
Living the brand



Uitbouw en regie
We zijn lekker bezig. Je positie staat, je contentstrategie is helder, nu komt het erop aan om alles uit te voeren en vol te houden. Want één keer een campagne de wereld in slingeren, is niet zo moeilijk, een consistent beeld houden wel. Eén keer aandacht krijgen doet de truc niet, het gaat erom om de aandacht vast te houden en in beeld te blijven bij je doelgroep. Met nieuwsberichten, social posts, blogs, alles wat we hebben afgesproken op de contentkalender. Dat kost veel tijd en moeite, daarom doen wij het voor je. Zodat jij je gewoon bezig kunt houden met je eigen werk.
(Online)marketing

Ontbreekt nog
Branding

Bij het branding gedeelte is het ons doel om de identiteit van jouw bedrijf te vertalen naar een sterk imago. Hiervoor moeten we onze krachten bundelen. Jouw kracht is de identiteit, kernwaardes en usp’s van jouw bedrijf. Onze kracht is de vertaling hiervan naar een sterke branding naar jouw doelgroep. Van bedrijfsnaam, tot campagne. We werken alles tot in de puntjes uit. We ontwikkelen allereerst een visuele doorvertaling van jouw bedrijfsidentiteit. Hierna gaan we aan de slag met geschikte communicatiemiddelen om dit naar buiten te brengen en welke tone-of-voice hierbij past. Tot slot gaan we jouw brand laden: we communiceren het gewenste imago naar buiten door middel van een marketingcommunicatiekalender. We zorgen ervoor zowel online als offline dat beeldmerk, visuals en content via de juiste kanalen de doelgroep bereikt.
Marketingcommunicatieteam ter ondersteuning

Ontbreekt nog
Gebruikte begrippen
Brainstorm
Ontbreekt nog
Call-to-actions
Candidate journey
Contentkalender
Creatieve rationale
Locatieonderzoek
praten met je medewerkers en andere stakeholder en steken onze neus overal in, zodat we precies ontdekken wie jij bent. In een verkering zou dat stalken heten, bij ons heet het marktonderzoek.
(Online)marketing begrippen
Seo advies teksten
Browser compatible
op alle mogelijke manieren. Op desktop, mobiel en tablet, in Safari, Google Chrome en Firefox, op Apple
en Samsung. Ja, zelf op een Blackberry, want ook daarvan schijnen er nog steeds een paar in omloop te
zijn.
Campagne
Concurrentieonderzoek
Content verzamelen/creëren/organiseren
hoe we dat online zo goed mogelijk kunnen presenteren. Natuurlijk spieken we ook even bij je concurrenten, want het is goed om te weten wat zij doen, zodat wij precies wat anders kunnen doen.
Employer brand / EVP
‘marktcomfort salaris’ is. Dat zegt natuurlijk precies helemaal niks. Die pingpongcompetitie of die friet en bitterballen elke vrijdagmiddag, de persoonlijke loopbaancoach of de kinderdagopvang op kantoor, dát zijn de zaken die jouw organisatie kleur geven. En dus de zaken waarom werknemers voor jou kiezen. Samen vormen ze het karakter van jouw organisatie oftewel jouw employer brand of employer value proposition.
Marktonderzoek
van jou? Als een echte Disney-prins gaan wij tijdens het marktonderzoek op zoek naar onze Assepoester.
We gaan rond rijden, rondkijken en bellen overal aan om te onderzoeken wie jouw markt ‘bewoont’ en
wat de wensen zijn van jouw droomdoelgroep. Als het moet, nemen we zelfs een glazen muiltje mee.
Overleg projectteam
duidelijk plan worden gegoten.