Interne communicatie, Symbool 1
Interne communicatie, Symbool 2
Interne communicatie, Symbool 3

Interne communicatie

Hoe betrek ik mijn medewerkers bij mijn organisatie?

Waarom interne communicatie zo belangrijk is:

Je titel komt hier

Verbetert de betrokkenheid en productiviteit van de medewerkers

Je titel komt hier

Bevordert kennisdeling en borgt de groei van de organisatie

Je titel komt hier

Draagt bij aan het behoud van de medewerkers en de groei van het bedrijf

Je titel komt hier

Ondersteunt verandertrajecten en het samensmelten van verschillende culturen

Interne communicatie als basis van elk bedrijf

Beter resultaat met betrokken medewerkers

Betrokken en gemotiveerde medewerkers bepalen voor een groot deel de succesfactor van een organisatie. Als leidinggevende of directielid van jouw organisatie bepaal je de stip op de horizon en de doelstellingen. Toch vallen de resultaten soms tegen. Medewerkers halen de doelen niet of voelen zich niet aangesproken. Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich aan het plan committeert? Hoe creëer je betrokkenheid? Goede interne communicatie zorgt ervoor dat iedereen binnen het bedrijf in zijn ‘eigen taal’ wordt benaderd. Via de juiste kanalen met de juiste content. Hiermee vergroot je de draagkracht en haalbaarheid van je plan.

 

Meer weten over de mogelijkheden van interne communicatie?

Wij kijken graag samen hoe binnen jouw bedrijf de interne communicatie kan verbeteren.

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Leadgeneratie (algemeen formulier)

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Het goed integreren van interne communicatie wordt vaak onderschat. Het is het sterkste middel om je medewerkers te motiveren.”

Talita Olthuis, Communicatieadviseur

 

Hoe pakken we dit aan?

cijfer_1d

Een plan van aanpak op basis van onderzoek

Onderzoek en strategie

De cultuur en identiteit van een bedrijf worden bepaald door de mensen die er werken. Soms gebeurt het dat gewoontes en die bekende blinde vlek in de weg staan van vooruitgang. Wij helpen door middel van onderzoek en analyse van de organisatie een vertrekpunt te bepalen voor interne communicatie. We maken een plan van aanpak waarin we voor de verschillende doelgroepen verschillende middelen, kanalen en content opnemen. Zo komt jouw bedrijf in beweging.

cijfer_2

Betrokkenheid in beeld

Concept en communicatie

Een beeld zegt vaak meer dan een stuk tekst. Wij vinden de juiste balans om de boodschap over te brengen bij iedereen binnen de organisatie. Door middel van herhaling en consistentie in concept vertellen we het verhaal. Herkenbaarheid verandert in betrokkenheid en betrokkenheid in eenheid; de beste basis voor jouw bedrijf.

cijfer_3

Continuïteit voor resultaat

Monitoring en optimalisatie

Continuïteit is de belangrijkste factor voor succes. Interne communicatie is de backbone van de organisatie en stopt niet na één verhaal. Wij kijken doorlopend naar de resultaten en sturen bij wanneer dat nodig is. Andere middelen? Scherpere content? We toetsen continu aan de kpi’s uit ons plan van aanpak. Wij maken communicatie leuk!

Waarom zou je voor ons kiezen?

Alles wat we doen heeft een doel en is onderbouwd – we investeren in lange termijn relaties – we stellen de juiste vragen – we zijn creatief en vernieuwend – no-nonsense, informeel en flexibel.

Overtuigd?