Herpositionering, Symbool 1
Herpositionering, Symbool 2
Herpositionering, Symbool 3

(Her)positionering

Waarom is positionering van mijn product of merk zo belangrijk?

Met een goede positionering:

Je titel komt hier

Leg je de basis voor een geslaagde marketingstrategie

Je titel komt hier

Creëer je een voorkeurspositie bij de doelgroep

Je titel komt hier

Plaats je jouw product of merk op een unieke plek t.o.v. de concurrent

Is positionering nou echt belangrijk?

Juiste positionering, juiste acties

Een huidig of nieuw product in de markt zetten is an sich niet lastig. Je gaat uit van jouw product of merk, daarbij kies je een bestaande of nieuwe markt en op basis van de alom bekende Ansoff matrix kies je de beste marketingstrategie. Maar wat als al je concurrenten dat ook doen? Hoe voorkom je dan dat de concurrent profiteert van jouw marketing effort? Dat de doelgroep naar aanleiding van jouw uitingen gaat Googelen en vervolgens bij de concurrent bestelt? Door middel van goede positionering zorg je ervoor dat jouw product of merk past in de belevingswereld van de doelgroep. Je creëert een voorkeurspositie. Factstory helpt bedrijven met het juist positioneren van het product of merk.

 

mock_up_whitepaper_positionering

Zelf aan de slag met positionering?

Met onze whitepaper kom je in 4 simpele stappen tot een heldere strategie.

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Download Whitepaper

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Een goede start is het halve werk. Daarom vinden we bij Factstory dat je een goede positionering niet mag overslaan.”

Pim Mulder, Strategisch Adviseur

 

Hoe pakken we dit aan?

cijfer_1d

Startpunt voor vertrek

Onderzoek en Strategie

Om een goede positionering te kunnen bepalen gaat er altijd een onderzoek aan vooraf. Factstory start met een concurrentieanalyse, marktonderzoek en het inventariseren van de merkwaardes zodat je inzichtelijk krijgt waar jouw plek is ten opzichte van de concurrent. Daarna bepalen we welke marketingstrategie het beste past.

cijfer_2

Marketing op basis van positionering

Branding en Concept

Wanneer de positionering helder is gaan we verder met de uitwerking van de marketingstrategie en de conceptontwikkeling. Hiermee maken we het onderscheidend van de concurrent. Door juist gebruik van kleur, tone of voice en beeld laden we het product of merk en geven we vorm aan de belevingswereld en voorkeurspositie bij de doelgroep.

cijfer_3

Propositie van de middelen

Activatie

Met een onderbouwd marketingplan en een onderscheidend concept gaan we aan de slag met de marketingcommunicatie uitingen. Doordat we gestart zijn met het bepalen van de positionering hebben we nu de juiste richting om in te spelen op de voorkeurspositie bij de doelgroep. We combineren de juiste content met een passende look and feel. Hiermee bewegen we de doelgroep te kiezen voor jouw merk!

 

Waarom zou je voor ons kiezen?

We bepalen de juiste strategie – we ontwikkelen de beste propositie – we vergroten jouw marktaandeel – no-nonsense, met plezier en flexibel.

Zelf aan de slag met positionering?