Hé bouwbedrijf!
Zet jouw employer brand in de etalage
Ben jij wel zichtbaar in de markt (en voor nieuwe collega’s)?
Ontwikkelingen in de bouw
De bouwsector is volop in beweging. Duurzaam bouwen, circulair bouwen en hergebruik van materialen wordt steeds belangrijker. Robotisering en automatisering speelt een grote rol op de moderne bouwplaats. Dat betekent dat er steeds meer specialistische functies geworven moeten worden. Daarnaast gaan goede bouwprofessionals steeds meer als freelancer werken. Allemaal zaken die het vinden van nieuwe collega’s, wat toch al niet makkelijk was, nog lastiger maken.
Personeel werven in de bouw, zo lukt het wél!
Om die felbegeerde mensen te vinden is het zaak om helder te hebben wat zij zoeken en hoe zij zoeken. Het is dus zaak om bij voorbaat na te denken over de zogenaamde candidate journey die jouw nieuwe collega maakt. Voordat je begint met werven, bepaal je je doelstellingen en heb je helder welk verhaal je wilt vertellen. Wat zijn de triggers waarop jouw ideale werknemer reageert en hoe zorg je voor conversie op jouw vacatures? Wil je je online vacatures koppelen aan een ATS (applicant tracking system) of niet? Welke media ga je inzetten bij het werven van jouw nieuwe collega’s? Allemaal vragen die beantwoord moet hebben voordat je begint met jouw wervingscampagne. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen. Factstory helpt je!
Daarom Factstory:
Specialist in marketingcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie.
Zeer ervaren met communiceren voor zorginstellingen.
(Her)positionering, communicatiestrategie, marketingstrategie.
Wij ondersteunen jouw HR-afdeling bij hun wervingsdoelstellingen.
Via de site bouw je waardevolle databestanden op.
Jouw werkgeversmerk op de juiste manier vertegenwoordigd.
Specialist in arbeidsmarktcommunicatie
Factstory is de partner in arbeidsmarktcommunicatie met de focus op bouwbedrijven. We hebben al veel organisaties mogen helpen bij het werven van nieuwe collega’s. Met een werken-bij website, of met een complete strategie voor arbeidsmarktcommunicatie. Wij spreken de taal van de branche en weten wat er speelt in jouw sector, en dus ook wat er nodig is om in jouw sector personeel te werven. We kunnen je adviseren over en jouw arbeidsmarktcommunicatie, een complete wervingsstrategie voor je opzetten of bijvoorbeeld een werken-bij website voor je bouwen. Ons werk is altijd maatwerk. We schuiven geen standaard template naar binnen, maar kijken naar wat jij nodig hebt om op te vallen binnen de branche.
Wil ook zichtbaar worden in de bouw?
Claim dan nu een vrijblijvende sparringssessie met een van onze specialisten arbeidsmarktcommunicatie!
Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.
“Om het verschil te maken op de arbeidsmarkt, speelt de beleving die je als werkgever kunt geven een steeds belangrijkere rol.”
Pim Mulder, Strategisch adviseur Factstory