Concept, Symbool 1
Concept, Symbool 2
Concept, Symbool 3
Concept, Symbool 2
Branding, Symbool 2

Concept

Wat voegt een doordacht concept toe aan mijn campagnes?

Een sterk concept:
Werkt als een paraplu voor verschillende campagnes
Spreekt de juiste doelgroep aan en zet aan tot interactie
Is een visuele en tekstuele vertaling van de visie, merkwaardes en doelstellingen

HOE MAAK IK MIJN CAMPAGNES STERKER

Succesvolle campagne door sterk concept

Wanneer je aan de slag gaat met bijvoorbeeld een campagne of een nieuw merk zijn er legio middelen om er een boost aan te geven. Je kunt denken aan een website, social campagne, Google Ads. Maar lukraak verschillende middelen inzetten is als los zand; er mist synergie. Een sterk concept werkt als lijm tussen de diverse acties. Hierdoor versterkt het elkaar in de boodschap naar buiten met als resultaat betere conversies en meer invloed op de beslisfactoren van jouw doelgroep.

 

Creatief met concept

Vormgeven aan ideeën

Iedereen heeft aspecten in het werk waar hij/zij energie van krijgt. Voor onze art director is dat het vormgeven van een sterk concept dat past bij de merkwaardes van de campagne en kernwaardes van de doelgroep. Het gaat om het bedenken van een concept met thema dat voor meerdere middelen en media werkt, dat weergeeft wat de zender wil vertellen én dat de doelgroep nieuwsgierig maakt. Door goed gebruik te maken van beeld en kleur maakt hij de basis waarop we met het team verder bouwen aan een succesvolle campagnes. Creating stronger concepts.

Is nadenken over het concept nog een stap te ver maar je staat wel klaar om je product of bedrijf in de markt te zetten? kijk dan op onze pagina over branding.

Benieuwd naar de conceptmogelijkheden

voor voor jouw merk?

Factstory creëert de basis voor een succesvolle campagne!

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

“Wat Factstory sterk maakt is dat ze de kracht van onze mensen op een goeie manier gebruikt in onze branding naar buiten.”

Antoine Joosten, Eigenaar AACC

 

Hoe pakken we dit aan?

cijfer_1d

Wat zijn de kaders?

Onderzoek en strategie

Een klein onderzoek is nodig om een goed uitgangspunt te krijgen voor het ontwikkelen van een concept. Wij kijken eerst naar de kaders, de doelgroep en de doelstelling. Vervolgens bepalen we de kanalen die nodig zijn om de campagne de juiste boost te geven. Als dat plaatje is ingevuld kunnen we starten met de creatieve invulling..

cijfer_2

Creative doorvertaling

Concept en communicatie

Een concept werkt als een kapstok of paraplu voor één of meerdere campagnes vanuit eenzelfde product of bedrijf. Op basis van een klein onderzoek ontwikkelen we een thema met visuals, pay-off en content geschikt voor de gekozen middelen en media. Het concept voeren we consequent door zodat de doelgroep zich herkent in de boodschap die we naar buiten brengen.

cijfer_3

Koppelen aan campagne

Online marketing

Een concept gaat werken als je het goed gebruikt. Bij alle kanalen het juiste kleurgebruik, de juiste visuals, tagline en tone of voice. Het sterke concept samen met bijvoorbeeld een website, een social campagne en een goed ingezette marketingcommunicatiekalender zorgt ervoor dat je je doelgroep activeert.

Waarom zou je voor ons kiezen?

We ontwikkelen sterke concepten – doordacht en onderbouwd – we bereiken de juiste doelgroep – no-nonsense, informeel en flexibel.

Overtuigd?