


Concept
Wat voegt een doordacht concept toe aan mijn campagnes?
Een goed concept:
Je titel komt hier
Werkt als een paraplu voor verschillende campagnes
Je titel komt hier
Spreekt de juiste doelgroep aan en zet aan tot interactie
Je titel komt hier
Is een visuele en tekstuele vertaling van de visie, merkwaardes en doelstellingen
Hoe maak ik mijn campagnes sterker
Succesvolle campagne door sterk concept
Wanneer je aan de slag gaat met bijvoorbeeld een campagne of een nieuw merk zijn er legio middelen om er een boost aan te geven. Je kunt denken aan een website, social campagne, Google Ads. Maar lukraak verschillende middelen inzetten is als los zand; er mist synergie. Een sterk concept werkt als lijm tussen de diverse acties. Hierdoor versterkt het elkaar in de boodschap naar buiten met als resultaat betere conversies en meer invloed op de beslisfactoren van jouw doelgroep.
Creatief met concept
Vormgeven aan ideeën
Iedereen heeft aspecten in het werk waar hij/zij energie van krijgt. Voor onze art director is dat het vormgeven van een sterk concept dat past bij de merkwaardes van de campagne en kernwaardes van de doelgroep. Het gaat om het bedenken van een concept met thema dat voor meerdere middelen en media werkt, dat weergeeft wat de zender wil vertellen én dat de doelgroep nieuwsgierig maakt. Door goed gebruik te maken van beeld en kleur maakt hij de basis waarop we met het team verder bouwen aan een succesvolle campagnes. Creating stronger concepts.
Is nadenken over het concept nog een stap te ver maar je staat wel klaar om je product of bedrijf in de markt te zetten? kijk dan op onze pagina over branding.
Benieuwd naar de conceptmogelijkheden voor voor jouw merk?
Factstory creëert de basis voor een succesvolle campagne!
Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.
“Wat Factstory sterk maakt is dat ze de kracht van onze mensen op een goeie manier gebruikt in onze branding naar buiten.”
Antoine Joosten, Eigenaar AACC
Hoe pakken we dit aan?

Wat zijn de kaders?
Onderzoek en strategie
Een klein onderzoek is nodig om een goed uitgangspunt te krijgen voor het ontwikkelen van een concept. Wij kijken eerst naar de kaders, de doelgroep en de doelstelling. Vervolgens bepalen we de kanalen die nodig zijn om de campagne de juiste boost te geven. Als dat plaatje is ingevuld kunnen we starten met de creatieve invulling..

Creative doorvertaling
Concept en communicatie
Een concept werkt als een kapstok of paraplu voor één of meerdere campagnes vanuit eenzelfde product of bedrijf. Op basis van een klein onderzoek ontwikkelen we een thema met visuals, pay-off en content geschikt voor de gekozen middelen en media. Het concept voeren we consequent door zodat de doelgroep zich herkent in de boodschap die we naar buiten brengen.

Koppelen aan campagne
Online marketing
Een concept gaat werken als je het goed gebruikt. Bij alle kanalen het juiste kleurgebruik, de juiste visuals, tagline en tone of voice. Het sterke concept samen met bijvoorbeeld een website, een social campagne en een goed ingezette marketingcommunicatiekalender zorgt ervoor dat je je doelgroep activeert.
Waarom zou je voor ons kiezen?
We ontwikkelen sterke concepten – doordacht en onderbouwd – we bereiken de juiste doelgroep – no-nonsense, informeel en flexibel.
Overtuigd?