symbool_team

De juiste mensen binden, boeien en behouden

| Arbeidsmarktcommunicatie |

Home | Communicatie – Arbeidsmarktcommunicatie |

Ga naar: home | communicatie

Meer dan het invullen van vacatures

Een vacature plaatsen en vervolgens wachten. Is dat echt wat je wilt? Denk groter. Denk aan een team dat met je meegroeit, dat zich bindt aan jouw visie en ambities. Een collega die écht bij je past. Arbeidsmarktcommunicatie (AMC) gaat niet alleen over het vinden van de juiste mensen. Het draait om het creëren van een cultuur waarin je je collega’s bindt, boeit en waar ze vooral blijven. Dus nogmaals de vraag: wil je een advertentie plaatsen, of wil je een gemeenschap opbouwen waar mensen zich thuis voelen, uitgedaagd worden en samen met jou groeien?

Checklist: heeft jouw organisatie een AMC-strategie nodig?

5

Je wilt meer dan een vacaturetekst: je wilt een interne cultuur dat zichzelf verkoopt;

5

Je wilt mensen ook tijdens hun loopbaan blijven binden en boeien;

5

Je gaat voor lange termijn resultaat.

Wij kijken verder dan de vacaturetekst. Sterker nog: de vacaturetekst is enkel een uiting van jouw AMC-strategie. We duiken diep in wat jouw merk uniek maakt en vertalen dit naar een magnetische boodschap die de juiste mensen aantrekt. Maar we stoppen niet bij aantrekken. We binden en boeien, met heldere communicatie en strategieën die ontwikkeling en betrokkenheid stimuleren. En we zorgen dat ze blijven, door een cultuur te bouwen die past bij zowel de ambities van je bedrijf als de dromen van je medewerkers.

sidebeeld_strategie

In 3 stappen naar sterke arbeidsmarktcommunicatie

1. Een doordacht plan op basis van onderzoek 

Werken aan je imago als werkgever is actueel. Wij helpen je hierbij. Een doordachte strategie en aanpak maakt dat schaars talent ook jouw vacatures gaat overwegen. Alles begint met jouw positieve reputatie bij de doelgroep. 

2. Creativiteit voor een wervend verhaal

Arbeidsmarktcommunicatie is het verhaal van jouw organisatie. Wij helpen je met het in kaart brengen van de kenmerken van de meest geschikte kandidaat, wat hij of zij belangrijk vindt en waar hij of zij te vinden is.

3. Kritische analyse van specifieke data

Vervolgens kijken we naar de in te zetten boodschap, vacature tekst opzet, advertenties en kanalen variërend van jouw eigen “werken-bij” website tot LinkedIn en andere relevante jobsites.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Arbeidsmarktcommunicatie in de praktijk

Mooie klanten, succesvolle verhalen

digital-agency-2-bt-1

Koopman Logistics

Employer branding

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Dimence

Arbeidsmarktcommunicatieplan

Een AMC-strategie met ons opzetten?

Laura van der Zande

Laura van der Zande

Accountmanager

Wij gaan graag met je aan de slag om een AMC-strategie op te zetten die leeft. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.