symbool_team

Weet jij wel wie je bent?

| (Her)positionering |

Home | Strategie – (Her)positionering |

Ga naar: home | strategie

Als je wel eens hebt rondgehangen met BN’ers of mensen die het iets te hoog in de bol hebben, ken je hem zeker: weet je wel wie ik ben?! Tuurlijk, mega-irritant, maar wél een goede vraag. Want natuurlijk kunnen we jouw product of merk vol in de markt gooien, het werkt pas echt als mensen weten wie jij bent én waar jij goed in bent. Wil je een reality ster zijn die bekend is van niks, of de beste zanger van Nederland? Dus vraag jezelf eens af: wil je de markt met hagel beschieten of wil je mensen bereiken die jouw product ook echt gaan kopen?

Waarom een goede positionering zo belangrijk is:

5

Niemand houdt van kleurloze types. Laat jezelf zien, om gezien te worden

5

Don’t be a catfish: wat je laat zien, moet reflecteren wie je echt bent

5

Dat mensen je kennen is één, weten wat jij voor ze kan doen, is belangrijker

Ben jij uitwisselbaar met de concurrent of heb je een eigen gezicht?

Of je nou CRM-systemen verkoopt, zorgdiensten of vakanties: concurrenten zijn er (bijna) altijd. Met als risico dat jij met jouw marketinginspanningen de concurrent helpt. Want als jij heel hard je best doet om het nut van dat CRM-systeem onder de aandacht te brengen, loop je het risico dat de koper het daarna bij de concurrent koopt en niet bij jou. Het gaat dus ook -of eigenlijk vooral- om jezelf een gezicht geven en zorgen dat mensen specifiek jouw merk of product willen hebben. Want zeg nou zelf; wil jij een mobiele telefoon of wil je een iPhone? En ben je op zoek naar degelijke gympen of toch liever die hippe Adidasjes?

new-section-1-1

In 3 stappen naar een sterke positionering:

1. Weet wie je bent

Het is net daten: om een goede match te maken, moet je eerst aan jezelf werken. We beginnen daarom met een onderzoek naar wie jij nou echt bent. Daarbij hoort een concurrentieanalyse, marktonderzoek en het inventariseren van jouw merkwaarden. Zo weten we precies waar jij staat ten opzichte van jouw concurrenten.

2. Marketingstrategie

Hebben we helemaal helder wie jij bent, waar je voor staat en waarom mensen juist bij jou moeten zijn, dan gaan we verzinnen hoe we dat over de bühne brengen bij jouw doelgroep. We werken een marketingstrategie uit op basis van jouw propositie en ontwikkelen een concept dat jou onderscheidt van de concurrent.

3. Middelen maken

Nu komt het meest zichtbare deel van ons werk: we gaan nu echt inspelen op het verleiden van jouw doelgroep. Op basis van de strategie kiezen we de juiste middelen en combineren die met een passende look en feel. Met die content raken we jouw doelgroep recht in het hart.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Heb je behoefte een onderscheidende positionering?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.