symbool_team

Wat is het succes van zoekmachinemarketing (SEM)?

| Zoekmachinemarketing |

Home | Marketing – Zoekmachinemarketing |

Ga naar: home | marketing

Resultaatgericht werken aan online zichtbaarheid

Met zoekmachinemarketing (Search Engine Marketing) zetten we in op zichtbaarheid én vindbaarheid van jouw online marketing. Met goede zoekresultaten in de zoekmachines, in combinatie met advertenties, trek je bezoekers naar je website toe. Door SEM bewust mee te nemen in je marketingplan speel je in op de (latente) behoefte van jouw doelgroep. Alleen een gave website online zetten is niet voldoende. De samenwerking tussen tekst, de opbouw van de website, het gebruik van advertenties zorgen voor een maximaal resultaat van jouw marketing effort.

Ben je van plan een nieuwe website te bouwen? Of heb je die al maar loop je vast bij de vervolgacties? Factstory helpt met de beste inzet van Search Engine Marketing.

Met zoekmachinemarketing:

5

Zorg je voor betere zichtbaarheid van jouw product of dienst

5

Beïnvloed je actief de behoefte van de doelgroep

5
Kun je resultaten meten, bijsturen en optimaliseren
5

Stuur je op conversie

SEO en SEA

Voor Factstory het leukste wat er is; die stijgende lijn in de resultaten van goede Search Engine Marketing. Om dit voor onze klanten te bereiken gaan we uit van de twee onderdelen van SEM: SEO en SEA.

Search Engine Optimization; voor de lange termijn gaat Factstory aan de slag met het goed inrichten van jouw website, linkbuilding, techniek en de juiste content. Hiermee verbeteren we de vindbaarheid van de website in de zoekmachines (met name Google).

Search Engine Advertising; op korte termijn zet Factstory in op het gebruik van advertenties op basis van vooraf gestelde doelen voor vertoningen, clicks en/of conversies. Afhankelijk van de doelstellingen gaan we voor bereik, bezoekers van de website of ingevulde contactformulieren.

Met beide onderdelen sturen we direct op conversie bij jouw doelgroep!

new-section-1-1

Zoekmachinemarketing in 3 stappen:

1. Werken aan zichtbaarheid

Om te komen tot saleskansen, naamsbekendheid of sollicitanten gaan we er eerst voor zorgen dat jouw bedrijf online zichtbaar is! Via Google, Google shopping en Channable geven we een boost aan de vertoningen van jouw website. Met gerelateerde zoekwoorden bouwen we campagnes die aansluiten bij de online middelen én de doelgroep.

2. Beïnvloed de behoefte van jouw doelgroep

Wanneer je online goed zichtbaar bent gaat de doelgroep zich een mening vormen over jouw bedrijf. Het is dus van belang dat de boodschap die je naar buiten uitdraagt klopt met de doelstellingen en visie van je bedrijf, product of dienst. Die mening bevestigt namelijk de behoefte van de doelgroep en zorgt er uiteindelijk voor dat zij in beweging komt.

3. Sturen op resultaat

Het resultaat van het zichtbaar maken van jouw product of dienst heeft de doelgroep aan het denken gezet. De behoefte is gewekt en nu komen de eerste reacties jouw bedrijf binnen: kansen! Natuurlijk is het van belang dat je deze kansen adequaat oppakt en ervoor zorgt dat de eerste indruk vlekkeloos verloopt. Heb je moeite met de invulling van die vervolgstappen? Kijk dan eens op onze pagina over marketingcommunicatie.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Jouw online marketing ondersteunen met zoekmachinemarketing?

Kim Kalma

Kim Kalma

Online marketeer

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.