symbool_team

Interne communicatie: wil jij mensen die voor je werken of betrokken collega’s?

| Interne communicatie |

Home | Communicatie – Interne communicatie |

Ga naar: home | communicatie

Als jij wat te melden hebt aan je collega’s, zeg je het wel tijdens de lunch. En dat iemand zo wel eens wat mist, jammer dan. Als je naar buiten toe maar professioneel overkomt, toch? Of zie jij betrokken mensen als de basis van jouw succes en je collega’s als ware ambassadeurs? Is het ieder voor zich of zetten jullie samen de schouders eronder? Weet jij wat je moet doen om ‘hart voor de zaak’ te creëren?

Waarom goede interne communicatie zo belangrijk is:

5

Gemotiveerd medewerkers strijden voor jouw doelstellingen

5

Betrokkenheid zorgt voor werkplezier én productiviteit

5

Blije mensen blijven bij je! Ook als het even tegenzit

Ikke, ikke, ikke of één team, één taak?

Wat bedrijven van defensie kunnen leren? Een heleboel! Naast discipline en daadkracht, is het sterkste punt van een gemiddeld bataljon: broederschap. Eén team, één taak. Samen voor het hogere doel en als er iemand achterblijft, neemt de rest hem op sleeptouw. Nou zullen er in het bedrijfsleven -hopelijk- geen gewonden vallen, toch is dit wel de mentaliteit die je zoekt. Als al jouw mensen keihard werken aan hetzelfde doel, is het resultaat tenslotte maximaal. Dus geef jij mensen een contract of creëer je een team?

sidebeeld_strategie

In 3 stappen naar goede interne communicatie: 

1. Wees duidelijk 

Bij werknemers werkt het net zoals bij kinderen: alles wat aandacht krijgt, groeit. Ben jij duidelijk, geïnteresseerd, eerlijk en respectvol, dan kun je dat ook terug verwachten. Wees betrokken, laat zien waar de organisatie mee bezig is, deel resultaten en vier successen samen.  

2. Zorg dat je iedereen bereikt 

Hartstikke leuk dat jij intranet hebt en schermen in de hal, maar als een groot deel van jouw mensen in het veld of op de weg zit, bereik je precies niemand. Zorg dus dat je voor al jouw mensen de juiste middelen inzet om jouw boodschap over te brengen. Ook de mensen buiten het hoofdkantoor horen erbij! 

3. Spreek de juiste toon 

Hebben al jouw mensen hetzelfde opleidingsniveau en hebben ze allemaal een Nederlandse achtergrond? Of heb je ook mensen uit de praktijk die minder graag lezen, of mensen wiens Nederlands niet zo goed is? Zorg dat jouw boodschap niet alleen iedereen bereikt, maar dat je hen ook ráákt. Zend niet alleen, maar betrek mensen. 

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Interne communicatie in de praktijk

Mooie klanten, succesvolle verhalen

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Pon Logistics

Interne communicatie

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Pon Facilities

Bewustwoordingscampagne afvalscheiden

Meer weten over de mogelijkheden van interne communicatie?

Sabrina Bashardost

Sabrina Bashardost

Accountmanager

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.