symbool_team

Zit jouw doelgroep in de bus of op de A2?

| Marketingstrategie |

Home | Strategie – Marketingstrategie |

Ga naar: home | strategie

Weet je wat tof is: een hippe commercial op RTL4! Met een influencer en een vette beat eronder! Zeker, behalve als jouw doelgroep meer met de neus in het NRC zit. Waar je jouw boodschap brengt, bepaalt wie hem te zien krijgt. Klinkt heel logisch, toch houdt lang niet iedereen daar rekening mee. Je kunt makkelijk het internet platgooien met jouw banners, maar heb je niet liever dat jouw boodschap onder ogen komt bij mensen die je zoekt? 

Waarom een goede marketingstrategie zo belangrijk is:

5

Je bereikt niet ‘Jan en alleman’, maar juist die nieuwe collega die je zoekt

5

Jouw boodschap krijgt jouw ideale doelgroep in beweging: actie!

5

Laat zien wie je bent, vertel wat jij kwijt wil én bereik de juiste mensen

Wil je zichtbaar zijn of resultaat behalen?

Je hebt hard gewerkt aan je positionering en hebt een ijzersterke communicatiestrategie opgesteld. Nu is het zaak om die boodschap over de bühne te brengen. Ga je dan voor de hoeveelheid views of de hoeveelheid clicks? Wil je dat jouw vacature onder ogen komt bij iedereen die helemaal op zijn plek zit, of juist bij de ene latente jobzoeker? Moet jouw advertentie vooral de concurrent inspireren of wil je conversie behalen?

new-section-1-1

In 3 stappen naar een sterke marketingstrategie:

1. Weet wat je wil zeggen

Marketing is niet het begin. Begin met scherp te kaderen wie je bent (je positionering) en wat je boodschap precies is (communicatiestrategie). Pas daarna bekijken we welke middelen we gaan gebruiken om die boodschap te brengen.

2. Meer is niet altijd beter

Het is verleidelijk om voor de grote aantallen te gaan, maar less is vaak more. Je wil niet rücksichtslos de wereld veroveren, je wil de juiste mensen bereiken. Een precisie-aanval levert veel meer op dan een massa-aanslag met allerlei onbedoelde slachtoffers.

3. Zet de masters aan het werk

Ieder zijn vak, en dat geldt ook voor marketing. Wij vertalen jouw strategie naar een marketingplan en zorgen ervoor dat de middelen voor jou gaan werken. En dat doen we goed. Dus laat ons vooral doen waar we goed in zijn, dan pluk jij de vruchten.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Heb je behoefte aan een praktische benadering van strategische marketing?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.