


Marketingstrategie
Wat is de meerwaarde van een goede marketingstrategie?
Je titel komt hier
Je titel komt hier
Je titel komt hier
Waarom een marketingstrategie?
Marktbewerking met resultaat
Eigenlijk vinden we bij Factstory dat alles in elkaar samen valt: de positionering, de communicatiestrategie én de marketingstrategie. Deze drie-eenheid bepaalt de wijze waarop, en de snelheid van de marktbenadering. Een geslaagde marketingstrategie weet de verschillende producten of diensten van de organisatie perfect zichtbaar te maken in de markt. Zowel voor e-commerce als bijvoorbeeld arbeidsmarktcommunicatie krijgt een goede marktbewerking de doelgroep in beweging.
Heb je de marketingstrategie helder maar wil je hulp bij de uitvoer? Kijk dan eens op onze pagina over branding.
Marketingstrategie als middel
Van strategie naar actie
Factstory helpt je op een praktische manier met het bepalen van een goede marketingstrategie. We benaderen het niet als een doel op zich, maar als een middel. Op basis van een concurrentieanalyse, SWOT en de product-markt combinatie kiezen we samen een marktbewerking die past bij jouw organisatie; we hebben ervaring met b-to-b en b-to-c marketing. Vervolgens helpt Factstory als marketingstrategiebureau jou met de vertaling van de gekozen strategie naar een marketingplan en invulling van de acties. Niet de theorie maar de praktijk zorgt er uiteindelijk voor dat je resultaat boekt!
Heb je behoefte aan een praktische benadering van strategische marketing?
Factstory helpt met het neerzetten en invullen van jouw marketingstrategie!
Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.
Leadgeneratie (algemeen formulier)
“Geef richting aan jouw merk! Bij Factstory helpen we jou graag bij het ontwikkelen van jouw marketingstrategie.”
Pim Mulder, Strategisch Adviseur
Hoe pakken we dit aan?

Startpunt voor
vertrek
Onderzoek en strategie
Met onze praktische benadering helpen we je met de strategische keuze. We kijken eerst wat er al staat bij jouw organisatie om vervolgens ons startpunt te bepalen. We inventariseren de marketingmix (product, prijs, etc.) en adviseren op basis daarvan een succesvolle werkwijze en marktbenadering. Samen met de positionering en communicatie-strategie hebben we de sleutel tot succes!

Van strategie naar marketingplan
Plan en planning
Na de strategische marketing keuze pakken we door met de vertaling naar een marketingplan. We bepalen de doelen en hangen er een planning aan. Met een concept – passend bij de keuze voor jullie marktbewerking – geven we vorm en inhoud aan het plan. Daarna kiezen we de kanalen en middelen die passen bij jouw organisatie. Samen zorgt dit ervoor dat we de belevingswereld van de doelgroep bereiken. De resultaatgerichte (online) campagnes geven een boost aan de diverse communicatie uitingen. De doelgroep kan er niet meer omheen!

Doen. Doen. Doen.
Meten en bijsturen
Van de strategische marketingkeuze wil je zo snel mogelijk door naar de uitvoer. Factstory bouwt de (online) campagnes. Met scherpe content en gave beelden bereiken we de belevingswereld van de doelgroep en haar (latente) behoeften. Wekelijks meten we de resultaten in ons dashboard en kijken of we op de juiste weg zijn. Krijgen we de gewenste reacties? Halen we de afgesproken doelen? Door dit te toetsen aan de vooraf afgesproken kpi’s blijven we scherp en werken we continue aan het marketingplan.
Waarom zou je voor ons kiezen?
We bepalen de juiste strategie – praktisch en resultaatgericht – doordacht en onderbouwd – no-nonsense, informeel en flexibel.
Overtuigd?