• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Hoe vertaal ik de identiteit van mijn bedrijf in een sterk imago?

Branding

Hoe vertaal ik de identiteit van mijn bedrijf in een sterk imago?

Goede branding:

Vertaalt de identiteit en merkwaardes van je bedrijf naar de buitenwereld

Creëert herkenbaarheid van je bedrijf, product en/of dienst

Maakt je onderscheidend van je concurrent

Is het uitgangspunt voor alle visuele en tekstuele communicatie

Eerst branding dan marketing

Zoek jouw unieke factor

Wanneer je het over branding hebt komt als vanzelfsprekend het voorbeeld van Coolblue naar boven. Geniaal. Zeker om mee uit te leggen waar branding toe in staat is. Om vervolgens weer van ‘buiten’ naar je eigen bedrijf of product te kijken en aan de hand van jouw bedrijfsidentiteit en kernwaardes een eigen, unieke branding te ontwikkelen. Lastig? Misschien. Maar nu je weet wat de meerwaarde van goede branding kan zijn is het zeker de moeite waard! Wij helpen je graag op weg en laten je ervaren hoe branding helpt bij de rest van jouw marketingactiviteiten.
Heb je de branding al op orde maar ben je op zoek naar een gaaf concept voor een campagne kijk dan op onze pagina over design & concept.

Van bedrijfsnaam tot campagne

Jouw imago is onze business

De krachten bundelen, dat gaan we doen. Jouw kracht is de identiteit, de merkwaardes en de usp’s van jouw bedrijf en product. Onze kracht is de vertaling hiervan naar een sterke branding: van bedrijfsnaam tot campagne, we ontwikkelen een visuele doorvertaling van de identiteit. Ook adviseren we over de geschikte communicatiemiddelen en welke tone-of-voice daarbij past. Dit alles leggen we vast in een huisstijlhandboek.
Dan gaan we het brand laden. We communiceren het gewenste imago naar buiten. Aan de hand van een marketingcommunicatiekalender zorgen we dat beeldmerk, visuals en content, zowel online als offline, via de juiste kanalen, de doelgroep bereikt. Creating living brands!

 

Benieuwd wat branding voor jouw bedrijf betekent?

Factstory geeft vorm aan je bedrijfsidentiteit en creëert een sterk merk!
Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

    – Antoine Joosten, eigenaar AACC

    Hoe pakken we dit aan?
    Onderzoek en strategie

    Wat wordt mijn boodschap?

    Voor branding gaan we eerst aan de slag met het inventariseren wat er al staat en het benoemen van de usp’s van het product of dienst. Is dat helder dan beschrijven we de doelgroep. Voor het ontwikkelen van het brand kijken we naar de eigenschappen van het product en de kenmerken van de doelgroep zodat we de merkwaardes kunnen bepalen. Deze dienen als basis voor het visualiseren van het logo en concept.

    Creatieve doorvertaling

    Een belangrijk onderdeel van branding is de visuele doorvertaling van kernwaardes en identiteit van jouw bedrijf of product. Hier ontstaat het logo met beeldmerk en visuals. Om het brand te laden ontwikkelen we mooie concepten met diverse communicatiemiddelen en huisstijldragers waarmee we vorm geven aan de bedrijfsidentiteit. Van website tot visitekaartje en van beursstand tot bedrijfskleding, alles voor je visuele imago.

    Concept case Prometheus

    Je brand laten leven

    Een marketing brand komt pas tot leven wanneer je ermee aan de slag gaat. Dat betekent dat alles wat je met je bedrijf naar buiten communiceert past binnen de kaders van het brand. Dit doen wij aan de hand van onze marketingcommunicatiekalender waarin we allerlei uitingen opnemen die we conform ons ontwikkelde brand naar buiten brengen.

    Waarom zou je voor ons kiezen?

    We kijken van buiten naar binnen – met kennis van de markt – we bereiken de juiste doelgroep – no-nonsense, informeel en flexibel. Overtuigd?