symbool_team

Ga je roeptoeteren of denk je na over wat je zegt?

| Communicatiestrategie |

Home | Strategie – Communicatiestrategie|

Ga naar: home | strategie

Wat levert een goede communicatiestrategie mij op?

Communicatie, dat is toch gewoon heel veel uitingen de markt in slingeren? Nou, bij ons in ieder geval niet. Want wil je alleen een boodschap kwijt, of wil je echt wat teweeg brengen bij precies de mensen die jij zoekt? Als helemaal helder is wie jij precies bent, bepalen we in jouw communicatiestrategie exact wat, hoe, waar en in welk tempo we gaan communiceren om jouw ideale klant te bereiken.

Waarom een goede communicatiestrategie zo belangrijk is:

5

Je schiet niet met hagel, maar als een echte scherpschutter

5

Met jouw boodschap weet je precies de juiste snaar te raken

5

Je brengt de juiste boodschap via alle kanalen voor maximaal resultaat

Wil je meer of minder nadenken over je boodschap?

Actie! Knallen! Jezelf in de aanbieding gooien! Je communiceert je een ongeluk en je posters hangen door de hele stad. Dan doe je het toch top? Of toch niet helemaal? Want wil je dat mensen jouw naam kennen of wil je dat ze weten wat jij kan én het vervolgens ook kopen? Ben je graag een schreeuwlelijk of breng je liever een boodschap die beklijft? Het verschil tussen die twee, dat is nou communicatiestrategie.

new-section-1-1

Tips voor je communicatiestrategie:

1. Begin aan de basis

Zorg dat eerst je positionering helder is. Weet wie je bent, wat jouw belangrijkste USP’s zijn en waarom juist jij jouw ideale klant kan helpen. Natuurlijk helpen we je hierbij graag. Als een echte Hollywood-psych gaan wij aan de slag om jou volledig te doorgronden. Voor het hogere doel natuurlijk.

2. Bepaal wat je wil zeggen

Met welke boodschap ga je de markt benaderen?  Welke media en middelen zijn hiervoor geschikt en hoe gaan we die inzetten? We schieten niet met hagel, maar met scherp. Want daar hebben we over nagedacht en juist dat is waar wij zo goed in zijn.

3. Val niet voor de looks

Mooi logo, kekke kleurtjes en flitsende video’s, allemaal leuk. Maar nu nog niet relevant. Eerst moet je strategie op orde zijn, daarna zetten we onze designers pas voor je aan het werk. Geen zorgen, die looks komen echt wel, maar je strategie komt eerst.

Deze merken gingen je voor: 

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Communicatiestrategie in de prakijk

Mooie klanten, succesvolle verhalen

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Dimence

Arbeidsmarktcommunicatieplan

digital-agency-2-bt-1

Klantcase Pon Logistics

Interne communicatie

Wil je weten hoe een communicatiestrategie kan bijdragen aan jouw bedrijfsdoelen?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.