Case Drogisterij | E-commerce

Het geheime wapen van omzetgroei

Deze klant heeft 2 doelen en wij werden gevraagd ze te helpen deze te realiseren. Hoe bouwen we een sterk merk en hoe kunnen wij de omzet in 2021 verdubbelen door een betere inzet van de webshop. Een merk, sterk en aantrekkelijk genoeg, om te zorgen voor een omzetverdubbeling. Uiteraard was als gevolg hiervan ook hulp nodig bij de juiste invulling van de online marketing. De hoogste tijd dus om onze zogeheten peilstok in de organisatie te steken en te bouwen aan een sterk merk met omzetverdubbeling als gevolg.

Onze aanpak

Vanuit marktonderzoek, merkessentie en de missie kwamen we tot niet alleen een helder online marketingplan maar hebben we ook een strakke jaarkalender met 12 verschillende maandthema’s gepresenteerd. Door de doelgroep wekelijks goede thematische en sfeervolle content op de juiste plekken te laten zien, hebben we veel terugkerende bezoekers gerealiseerd. En niet alleen dat, ook zien we een hogere besteding per persoon.

Hoe we dat gedaan hebben? Door het uitbreiden van het productassortiment, te zorgen voor interne linkbuilding op de website en SEO/SEA optimalisatie worden nieuwe klanten getriggerd. Door win-back campagnes, remarketing en een spaarprogramma raken bestaande klanten gemotiveerd om terug te komen. Klanten kopen dus meer en komen vaker terug.

Resultaat

Samen hebben we een webshop ontwikkeld die op veel vlakken beter is gaan presteren dan de vorige webshop. Meer bezoekers gaan over tot een aankoop en ze blijven langer op de website.

Impact

Vanuit het merkverhaal, naar sterke (online) content en activatie bouwen we aan het merk. Om het merkgevoel continu uit te dragen is content nodig. Dus dat maken we. Goede content, met impact en merkversterkend. Van spaaractie, online 360-graden campagnes tot activatie. Zo hebben we year-round presence. De drogisterij presenteert zich als succesvol merk en bouwt door haar onderscheidende waarden aan een toegankelijk en klantgericht imago. Let’s start living the brand!

Op veel metrics scoort de webshop beter dan ooit:

  • Stijging van conversion rate van 0.55% naar 1.88%
  • Average session duration +17%
  • Pages per session +4,5%

 

Bottombeeld Drogisterij Andrea

Wil jij ook jouw e-commerce resultaten verbeteren?

Wij helpen je graag.

Frank van der Pot

Frank van der Pot vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307