Thinkwise.

Dáár wil je werken.

 

Case | Employer branding & Referral campagne voor Thinkwise

De medewerkers van Thinkwise houden van het ontwikkelen van software. Daarom werken ze iedere dag keihard aan de bedrijfssoftware van de toekomst. Het is een bijzondere werkgever in een bijzondere markt. En dat mag iedereen weten. Employer branding dus. 

Uitdaging

Thinkwise is volop in ontwikkeling, ze habben de ambitie om met ruim 50 collega’s te groeien. De vele openstaande maar ook niet alledaagse functies vragen om een adequate invulling. In een markt waar het aanbod schaars is en gevochten wordt om vakmensen is het, naast het binden en boeien van talent, een hele uitdaging om nieuw talent aan te trekken. Dan moet je je als werkgever scherp positioneren. Laat dat nou net onze kracht zijn.

Onze aanpak

Samen met medewerkers van de verschillende afdelingen ontdekten we wat werken bij Thinkwise zo bijzonder maakt. Het meest opvallend waren de onverwachte tegenstellingen, zoals de grote impact die de relatief kleine organisatie heeft. Of de grote lokale betrokkenheid die je van een software-organisatie niet meteen verwacht. De verhalen werden ons verteld door trotse medewerkers. Ook brachten we samen met de afdeling HR de employee journey in kaart en legden we vast op welke momenten we het verschil moeten maken voor bestaande en nieuwe medewerkers.

Mobiel_De-impact-van-technologische-ontwikkelingen-op-arbeidsmarktcommunicatie-en-employer-branding

Resultaat

In 2019 hebben we niet stilgezeten. Sterker nog: we hebben een sterke referral campagne opgetuigd, waarbij collega’s hun eigen netwerk inzetten voor de werving van nieuwe collega’s! We merkten dat de interne betrokkenheid groeide en dat werknemers steeds beter de weg vinden richting recruitment. Iedereen werd zich weer bewust wat nou datgene is dat maakt dat je graag onderdeel van Thinkwise wilt zijn. Dat is een waardevolle “ontdekking” en daar zijn we trots op.

Over Thinkwise

Inmiddels staat de employer brand Thinkwise en de employee journey en het begin van de wervingsuitdaging is gemaakt. Deze lijn trekken we de komende jaren door. Er is een onderscheidend werkgeversmerk ontstaan dat naadloos aansluit bij de merkidentiteit. Bij iedere vacature liggen de juiste middelen klaar om gericht te kunnen werven.

Op naar de 50ste match!

Méér weten over Employer Branding?

CTA_Pim_geel

Wij nemen graag het initiatief voor optimalisatie van jouw merk.

Pim Mulder vertelt je er graag meer over.

Bel 055 – 207 0 307 of plan een kennismaking.