Hoe vind je de juiste zorgprofessionals in een overvolle markt?

Herken je je in de volgende situaties?

Geen zorgen, je bent niet de enige.

5

Krappe arbeidsmarkt: hoe vind je de juiste zorgprofessionals in een overvolle markt?

5

Behoud van personeel: hoe zorg je ervoor dat jouw personeel blijft en loyaal is naar jouw bedrijf?

5

Employer branding: hoe zorg je ervoor dat jouw zorginstelling opvalt als aantrekkelijke werkgever?

5

Betrokkenheid: hoe behoud je de motivatie en betrokkenheid van je huidige medewerkers?

5

Snel veranderende behoeften: hoe speel je in op de steeds veranderende vraag naar zorgpersoneel?

visual_arbeidsmarktcommunicatie_zorg

Wil je vacatures in de zorg invullen, of loyale collega’s aantrekken?

Als zorginstelling sta je voor een grote uitdaging. Het tekort aan personeel in de zorg groeit en het aantrekken van gekwalificeerde medewerkers is complex. Wil je simpelweg vacatures invullen, of wil je een team van gedreven zorgprofessionals die zich verbonden voelen met jouw organisatie?
Wij helpen je bij het laatste.

Zo tackelen we jouw uitdagingen

Niet alleen de markt is krap, ook de concurrentie is hoog. De truc is om een slimme combinatie van branding en marketing in te zetten. Het resultaat hangt af van jouw organisatie.

Voor andere merken bereikten we dit:

aacc_logo_kleur

• Een toonaangevend concept dat staat als een huis

• Personeel dat zich meer verbonden met de organisatie voelt

• Een beeldbank die compleet aansluit bij het merk

• Een onderscheidende werkgeverspositie in de markt

• Praktische tools om het concept te doorleven

• Content die 1-op-1 past bij het merk en de markt

aacc_logo_kleur

• Een toffe werken-bij site dat als een magneet werkt voor de doelgroep

• Campagnes die perfect getarget zijn op de doelgroep

• Goede sollicitanten op lastig in te vullen functies

• Een aanzienlijke verbetering in interne betrokkenheid

• Een sterker merk

• Een consistente stroom aan websitebezoekers

Jouw bedrijf?

• Een sterke werkgeverspositie in de krappe zorgmarkt

• Een werken-bij website die converteert d.m.v. marketingcampagnes

• Sollicitaties van mensen die écht voor jouw merk kiezen

• Inzicht in jouw doelgroep en directe tools om hen te bereiken

• Loyale werknemers d.m.v. sterke interne communicatie

• Meer enthousiasme intern door slim in te spelen op marketingprincipes

Ieder merk is anders en iedere behoefte ligt ergens anders. Wij geloven dan ook heilig in het stukje ‘strategie eerst’. Dit is immers de fundering voor je merk, waar we vervolgens alles op kunnen bouwen. Als dit goed wordt doorgevoerd, ga je binnen de kortste keren jouw doelstellingen bereiken.

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Ontmoet ons team

We doen het niet alleen. We mogen dan wel allemaal onze eigen expertise hebben, maar als team zetten wij ons dag in, dag uit in om onze klanten het beste te geven.

AMC-zorg_visual_2

“We wilden rebelleren om de markt en de organisatie te veranderen.”

 

Pim Mulder over klantcase Dimence

Logisch dat je vragen hebt.

Veelgestelde vragen beantwoorden wij graag voor je.

Hoe gaan jullie te werk?
Wij werken volgens ons vaste stramien: creating the brand, building te brand en vervolgens living the brand. Sterke merken ontstaan uit een sterke strategie. We beginnen dan ook altijd bij de basis. Een huis bouw je ook niet op een wankele ondergrond. Daarna gaan we bouwen, en vervolgens het merk doorleven.
Hoe helpt Factstory bij het invullen van vacatures?
Zodra de basis staat en we een onderscheidend en opvallend concept hebben neergezet, ontwikkelen wij doelgerichte campagnes die niet alleen vacatures verspreiden, maar ook de merkbeleving van jouw zorginstelling versterken. Dit trekt niet alleen sollicitanten aan, maar bindt hen ook.
Waarom is een sterke werkgeversstrategie belangrijk?
Een doordachte strategie zorgt ervoor dat je organisatie zich onderscheidt in de arbeidsmarkt. Het helpt je niet alleen bij het aantrekken van nieuwe medewerkers, maar ook bij het behouden van je huidige team.
Welke kanalen gebruiken jullie voor de communicatiecampagnes?
Dat hangt volledig af van de strategie die we samen bepalen, de identiteit van jouw merk en je doelgroep. Vaak ontstaat hieruit een mix van online en offline kanalen, waarmee we de markt veroveren. Van sociale media en jobboards tot evenementen en interne nieuwsbrieven. Zo zorgen we voor een brede en effectieve verspreiding van je boodschap.
Hoe zorgen jullie voor meer betrokkenheid bij huidige medewerkers?
We kijken niet alleen naar het aantrekken van nieuwe mensen, we kijken net zo goed naar het behoud van huidige medewerkers. We analyseren de situatie en geven advies. Vaak zijn wij betrokken bij het verbeteren van de interne communicatie en ontwikkelen programma’s die de waardering en motivatie van je medewerkers verhogen.

Vandaag starten met arbeidsmarktcommunicatie?

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op of plan een belafspraak met Pim, dan vertelt hij je er alles over!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.