Blog | Employer Branding
Een sterk werkgeversmerk is onmisbaar!
Wat is het doel van een sterk werkgeversmerk
Het doel is potentiële werknemers te boeien en vervolgens te binden. Recruiters konden het werk vroeger af met het schrijven van vacatureteksten en job-sites maar dat is verleden tijd. Voor het werven van talent is marketing nodig. That’s where we come in…..
Het is essentieel om structureel te bouwen aan jouw werkgeversmerk. Niet alleen voor het behoud van huidige werknemers, maar ook voor het aantrekken van nieuw talent en ze te boeien en binden. Een goede employer branding enthousiasmeert (potentiële) werknemers. Op deze manier vinden ze intrinsieke motivatie om bij jouw aan de slag te willen en blijven ze langer.
Alles begint met onderzoek
Wij signaleren een stijging in klantvragen met betrekking tot het laden van hun employer brand. Wat voor beeld hebben potentiële werknemers van ons als werkgever? Hoe kunnen we dit beïnvloeden? En welke gevolgen heeft dit voor nu, maar ook voor de toekomst? Om daar een antwoord op te geven, bundelen wij onze aanwezige kennis en kunde. Wij onderzoeken en analyseren alle gegevens die we vanuit de klant verkrijgen. Daarnaast bieden we concurrentie- en marktonderzoek aan en strategische sessies, om de missende puzzelstukjes alsnog op tafel te krijgen en zo de positionering helder te krijgen. We beseffen dat iedere klant en klantvraag anders is, dus onze sessies zijn per module af te nemen. Ze zijn pragmatisch en praktisch ingestoken, waardoor het resultaat ervan gemakkelijk meetbaar is.
Breng jouw employee journey in kaart
Tijdens onze strategische sessies duiken we in de employee journey en beantwoorden we vragen als: ‘Welke stappen doorloopt een potentiële werknemer in het hele oriëntatie proces?’, Waar zijn zij gevoelig voor?’ en ‘Waar in het proces haken ze af?’ Daarnaast brengen we in kaart wie de doelgroep is, wat hen drijft en wat voor organisatie zij zoeken.
Als de juiste vragen gesteld zijn, krijgen we inzicht in de wensen van de doelgroep en komen we tot de juiste media en middelen mix. Wat volgt is een arbeidsmarktcommunicatie-proces volledig toegespitst op de juiste kandidaat; we weten nu immers waar we op moeten letten.
Employer Branding is onderdeel van een innovatieve en strategische aanpak om zowel latent- als actief werkzoekenden te bereiken. Organisaties die investeren in employer branding plukken daar de vruchten van. Zo vervullen ze vacatures sneller, werven betere kandidaten en houden personeel langer vast.
Ben jij er klaar voor om jouw arbeidsmarktcommunicatieproces blijvend naar een hoger niveau te tillen?
Wij nemen je mee op de juiste route
Pim vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307