header_blog_videomarketing

Employer Branding

Krapte op de arbeidsmarkt: een sterk werkgeversmerk is de oplossing!

Je hoort het steeds vaker. Ondernemingen die moeite hebben met het vullen van vacatures of behouden van huidig personeel. Werkzoekenden hebben de banen voor het uitkiezen. Ondanks de berichten dat er een krapte op de arbeidsmarkt is, kan een onderneming een aantal dingen doen om zichzelf te differentiëren en op te vallen tussen de moordende concurrentie. Heb jij te maken met óf te weinig sollicitaties, óf te weinig kwalitatieve potentiële werknemers óf geen naamsbekendheid? Dan is een sterk employer brand neerzetten een stap richting de oplossing.

Het doel van een sterk werkgeversmerk

Met een sterk werkgeversmerk kun je potentiële werknemers boeien en vervolgens binden. Waar je vroeger kon volstaan met recruiters die vacatureteksten schrijven en vullen van job-sites, is dit nu verleden tijd. Voor het werven van talent is een goede employer brand en marketing nodig. En daar komen wij op de bühne!

Het is essentieel om structureel te bouwen aan jouw employer brand. Voor het behoud van huidige werknemers, maar ook voor het aantrekken, boeien en binden van nieuw talent. Een goede employer branding enthousiasmeert (potentiële) werknemers. Zo vinden ze intrinsieke motivatie om bij jou aan de slag te willen en blijven ze langer.

 

Alles begint met onderzoek

Wij krijgen steeds meer klantvragen over het laden van hun employer brand. Welk beeld hebben potentiële werknemers van ons als werkgever? Hoe kunnen we dit beïnvloeden? En welke gevolgen heeft dit voor nu, maar ook voor de toekomst? Om daar een antwoord op te geven, bundelen wij onze kennis en kunde. Wij onderzoeken en analyseren alle data die we vanuit de klant verkrijgen. Daarnaast doen we concurrentie- en marktonderzoek en bieden we strategische sessies. Zo krijgen we de missende puzzelstukjes op tafel en de positionering helder. Omdat iedere klant en klantvraag anders is, zijn onze sessies per module af te nemen. Ze zijn pragmatisch en praktisch ingestoken, waardoor het resultaat ervan gemakkelijk meetbaar is.

 

Breng jouw employer brand in kaart

Tijdens onze strategische sessies duiken we in de employee journey en beantwoorden we vragen als: ‘Welke stappen doorlopen potentiële werknemers in het oriëntatieproces?’, ‘Waar zijn zij gevoelig voor?’ en ‘Waar in het proces haken ze af?’. Daarnaast brengen we in kaart wie de doelgroep is door middel van persona’s, wat hen drijft en wat voor organisatie zij zoeken.

Door de juiste vragen te stellen, krijgen we inzicht in de wensen van de doelgroep en komen we tot de juiste media- en middelenmix. Wat volgt, is een arbeidsmarktcommunicatieproces dat volledig is toegespitst op de juiste kandidaat; we weten nu immers waar we op moeten letten.

Employer Branding is onderdeel van een innovatieve en strategische aanpak om zowel latent- als actief werkzoekenden te bereiken. Organisaties die investeren in employer branding plukken daar de vruchten van. Ze vervullen vacatures sneller, werven betere kandidaten en houden personeel langer vast.

Ben jij er klaar voor om jouw arbeidsmarktcommunicatieproces blijvend naar een hoger niveau te tillen?

Pim-CTA
Neem contact op met Pim Mulder.
055 – 207 0 307
LinkedIn