Hoe maak ik mijn bedrijf aantrekkelijk als werkgever?
Employer brand gaat verder dan een vacaturetekst
Een goed employer brand van jouw bedrijf werkt als een magneet bij wervingscampagnes. Je creëert aantrekkingskracht. Met een sterk werkgeversmerk beïnvloed je de beslisfactoren van werkzoekenden. Je werft mensen die passen bij de cultuur en het dna van het bedrijf. Collega’s die zo trots zijn op hun baan dat ze dit naar buiten toe uitdragen; ‘Ik werk bij de beste werkgever van Nederland!’ Een goed employer brand verhoogt de retentie en verlaagt de wervingskosten. Samen met een gave wervingscampagne draagt het bij aan het slagen van de groeiambities. Bonus: het versterkt je gehele bedrijfsimago. Creating living brands!
Een goed employer brand
Maakt van jouw bedrijf de beste werkgever van Nederland
Trekt mensen aan die passen bij de cultuur van jouw organisatie
Versterkt het imago van je marketing brand
Laden van jouw werkgevers merk
Factstory werkt met een employer brand scan. We maken een nulmeting en inventariseren de kansen en behoeften. We creëren de juiste persona’s, kiezen de beste middelen en vertalen dit naar een sterke wervingscampagne. Samen met het team zetten we jouw employer brand in de markt. Herkenbaar en aantrekkelijk. Wij krijgen de doelgroep in beweging!
Heb je jouw employer brand al staan en wil je het kracht bij zetten met concrete acties? Kijk op onze pagina over job marketing!
In 3 stappen naar een sterk employer brand
1. Wanneer je weet wie je bent, weet je wie je zoekt
Het vervullen van een functie is iets anders dan het vinden van de juiste collega. In een strategische sessie gaan we aan de slag met het bepalen van de belangrijkste kernwaarden en doelen. Hiermee leggen we een basis voor de verdere uitwerking van het employer brand; het verhaal van jouw bedrijf als werkgever.
2. Een werkgeversmerk met handen en voeten
Wij visualiseren het verhaal van jouw organisatie en communiceren die naar de juiste doelgroep. Met een gaaf concept creëren we een kapstok voor de verschillende functiegroepen. We laden het werkgeversmerk met beeld en content en bepalen de verschillende kanalen. Herkenbaar en aantrekkelijk voor de juiste kandidaat.
3. Sturen op resultaat
We zetten verschillende middelen in – zoals o.a. blogs en social media – die samen leiden tot het laden van jouw employer brand. Door het laden van het werkgeversmerk en consistent toepassen van het concept gaat de doelgroep jouw organisatie herkennen. Op basis van een plan met wervingsdoelen kijken we of we de juiste mensen bereiken en sturen we waar nodig bij.
Deze merken gingen je voor:
Relevante cases
Employer branding in de praktijk
Koopman Logistics
Employer branding
Klantcase Dimence
Arbeidsmarktcommunicatieplan
Vandaag starten met employer branding?
Laura van der Zande
Accountmanager
Wij staan voor je klaar. Geef je je naam, telefoonnummer en mailadres door? Dan nemen we contact met je op.