• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Factstory: veluwse eikels of toffe peren?

Factstory: veluwse eikels of toffe peren? 800 300 Factstory - Hét crossover marketing- en communicatiebureau van Apeldoorn

BLOG – Eindejaarsgeschenk

Factstory: Veluwse eikels of toffe peren?

Dat is de vraag die wij onze klanten aan het einde van 2019, ter overpeinzing, hebben gesteld door het geven van een bijzonder eindejaarscadeau. Misschien denk je nu “dat vraag je toch niet?”, maar zoals je van ons kunt verwachten, hebben wij hier een goede reden voor. Floor, onze officemanager die alles weet over het reilen en zeilen binnen Factstory, vertelt onder andere over de totstandkoming van dit idee.

Hoe het begon

Al in de zomer van 2019 vond de eerste brainstorm plaats over hoe het cadeau eruit moest zien. “Alles valt of staat met een goede voorbereiding”, aldus Floor. We startten eerst met online zoeken naar ideeën. “In ons achterhoofd speelde de gedachte al om een lokale ondernemer te betrekken, omdat wij lokale betrokkenheid belangrijk vinden. We stuitten op ‘De Nootzaak’ die de lokale lekkernijen Veluwse Eikels en Toffe Peren aanbiedt. De kwinkslag naar imago & identiteit is dan vanuit ons vakgebied snel gemaakt”. Nadat het uitgangspunt voor het eindejaarsgeschenk stond wilden we er een persoonlijke touch aan geven. “Vanuit een stukje maatschappelijke betrokkenheid ontstond het idee om handbeschilderde schaaltjes met persoonlijke klant-kenmerken te laten maken”, zegt Floor. “De creatievelingen hiervoor vonden we uiteindelijk bij Abrona in het atelier van ‘Bij Johannes’ in Zeist”.

Samenwerkingen

Zonder goede samenwerkingen kon dit idee niet uitgevoerd worden. Nadat we de eikels en peren geleverd kregen van ‘De Nootzaak’ zijn we met onze input per klant en het lekkers naar Zeist gereden zodat het team daar aan de slag kon. ‘Bij Johannes’ is een zeer leuk initiatief van winkel, atelier en lunchroom in één waar mensen met een licht verstandelijke beperking hun talent in een van de onderdelen kwijt kunnen. De kunstenaars hebben, op basis van onze klant-kernwoorden, hun eigen interpretatie daarvan weergegeven op de schaaltjes. Dit heeft geleid tot prachtig gepersonaliseerde items. Samen met een superleuke kaart met uitleg (uiteraard gedrukt op eco-papier) maakt dit het geheel helemaal af. 

De boodschap

Floor legt uit hoe het verband tussen de eikels en peren, en imago en identiteit gelegd werd: “Wij zijn dagelijks actief bezig met diverse marketing en communicatie vraagstukken. Een van onze speerpunten is het goed ‘laden’ van een merk. Bedrijven hebben soms een blinde vlek als het aankomt op hoe de markt en de doelgroep hen ziet. Met andere woorden: ben jij eigenlijk wel die toffe peer die je denkt te zijn of ziet men jou eigenlijk meer als die Veluwse eikel? Het is ons vak om imago en identiteit dichter bij elkaar te brengen”.

Wat vonden de klanten?

Inmiddels zijn we beland in 2020 en zijn de cadeautjes uitgedeeld. Wat vinden de klanten ervan? “We hebben hele leuke reacties gekregen! Behalve dat de eikels en peren heerlijk smaken, is het vooral de boodschap in combinatie met de persoonlijke touch die het bijzonder maakt”. Dat krijgen we van onze klanten terug. “Het zet ze aan het denken, dat is wat we wilden bereiken”, aldus Floor. Dus…..ben jij benieuwd hoe wij jouw organisatie als toffe peer kunnen profileren, neem dan eens contact met ons op of lees hier meer over ons werk.

Contentspecialist en Projectmanager Chantal Ophuis

Chantal Ophuis neemt je mee op de juiste route

055-207 0 307

|

LinkedIn

Contentspecialist en Projectmanager Chantal Ophuis

Chantal Ophuis neemt je mee op de juiste route

055-207 0 307

|

LinkedIn