• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Geef je contentstrategie een boost!

Geef je contentstrategie een boost! 800 300 Factstory - Hét crossover marketing- en communicatiebureau van Apeldoorn

BLOG – Contentstrategie

Geef je contentstrategie een boost!

Geef je contentstrategie een boost!

Je bent al even op weg met het creëren van content en je ziet resultaten. Je contentstrategie is helder: je weet voor welke doelgroep je schrijft en wat je wilt bereiken. Je dagelijkse taken bestaan uit de editorial kalender aanvullen, blogs en whitepapers schrijven en die delen op verschillende social media kanalen. Kortom: content houdt je lekker bezig! Maar klopt die contentstrategie nog wel? Is je werkwijze nog up-to-date en innovatief? Hierbij enkele tips die jou wellicht kunnen helpen om je contentstrategie een boost te geven.

Voorkom chaos

Een gestructureerde manier van werken voorkomt chaos. Tegelijkertijd zorgt het ook voor meer consistentie voor je lezers. Een vast blogformat en blogseries over hetzelfde onderwerp zorgen ervoor dat je doelgroep meer van het onderwerp te weten komt en het ook begrijpt. Maar wil je een echte lange termijnrelatie opbouwen? Zorg er dan voor dat je een consistente content creatieveling bent. Een consequente uitvoering van een contentstrategie gaat over duidelijke afspraken maken. Zoals: wie is verantwoordelijk voor het schrijven van welk blog, wie controleert het blog op kwaliteit en wie plaatst het blog op de website? Maak een overzicht van alle taken die uitgevoerd moeten worden en wie verantwoordelijk is voor welke taken

Breng structuur aan

Als je blog er rommelig uitziet, is de kans groot dat een websitebezoeker snel weer vertrekt. Stel dat je geïnteresseerd bent in bedrijfscultuur. Je klikt dan op dat topic en wordt doorgestuurd naar een pagina waar je meer blogs vindt over het onderwerp. Ook onder het blog vind je gerelateerde blogs. Zo houd je de lezer nieuwsgierig!

Stap in de wereld van…

Over jezelf praten heeft niet zoveel zin. In plaats daarvan verdiep je je in je buyer personas. Een goede contentstrategie sluit zich dan ook aan op deze buyer persona’s. Als je een content offer zoals een whitepaper of blogartikel schrijft, bedenk dan eens wie hier meer over zou willen weten. Biedt jouw bedrijf een product aan waar verschillende partijen bij betrokken worden? Probeer die partijen dan eens te categoriseren op functie. Een facility manager heeft namelijk een andere belevingswereld dan een installateur. Zodra je deze scheiding hebt gemaakt, kun je voor beide persona’s verschillende soorten content gaan schrijven. Zo bouw je een relatie op met de verschillende soorten mensen die je wilt bereiken.

Leef je in

Dat is ontzettend belangrijk. Een van de veelgebruikte methodes is de anekdote. Zo las ik een artikel over onproductieve werkdagen. De inleiding begon als volgt: click.click.click, tick-tick-tick…het geluid van een onproductieve dag, de inleiding sloot af met: een onproductieve dag, het gebeurt ons allemaal wel eens. Juist omdat ik me identificeerde met het beschreven probleem, las ik verder. Bespreek pijnpunten van de buyer persona en kom niet te snel aanzetten met een product. Schrijf oplossingsgericht en zie je product als een hulpmiddel die deze pijnpunten verzachten.

Chantal Ophuis, Communicatieadviseur

Chantal Ophuis neemt je mee op de juiste route

055-207 0 307

|

LinkedIn

Chantal Ophuis, Communicatieadviseur

Chantal Ophuis neemt je mee op de juiste route

055-207 0 307

|

LinkedIn