• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Waarom is positionering van mijn product of merk zo belangrijk?

positionering

Waarom is positionering van mijn product of merk zo belangrijk?

Met een goede positionering:

Leg je de basis voor een geslaagde marketingstrategie

Creëer je een voorkeurspositie bij de doelgroep

Plaats je jouw product of merk op een unieke plek t.o.v. de concurrent

Positionering
Is positionering nou echt belangrijk?

Juiste positionering, juiste acties

Een huidig of nieuw product in de markt zetten is an sich niet lastig. Je gaat uit van jouw product of merk, daarbij kies je een bestaande of nieuwe markt en op basis van de alom bekende Ansoff matrix kies je de beste marketingstrategie. Maar wat als al je concurrenten dat ook doen? Hoe voorkom je dan dat de concurrent profiteert van jouw marketing effort? Dat de doelgroep naar aanleiding van jouw uitingen gaat Googelen en vervolgens bij de concurrent bestelt? Door middel van goede positionering zorg je ervoor dat jouw product of merk past in de belevingswereld van de doelgroep. Je creëert een voorkeurspositie. Factstory helpt bedrijven met het juist positioneren van het product of merk.

Een goede positionering geeft richting

Eerst positioneren dan marketing

Een goede start is het halve werk. Daarom vinden we bij Factstory dat je een goede positionering niet mag overslaan. Op basis van onder andere de marktkeuze, concurrentieanalyse en de product- of merkwaardes komen we tot een unieke positionering ten opzichte van de concurrent. Deze positionering wordt vervolgens de basis voor de marketingstrategie en conceptontwikkeling. Al deze ingrediënten zorgen ervoor dat de doelgroep zich aangetrokken voelt tot jouw product of merk!
Heb je jouw positionering al helder maar wil je het verder vormgeven? Kijk dan op onze pagina voor conceptontwikkeling.

Heb je behoefte aan een heldere en juiste positionering van jouw product of merk?

Factstory helpt met het bepalen van jouw plek in de markt!
Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

– Pim Mulder

Hoe pakken we dit aan?
strategie, identiteit en dna

Een plan van aanpak op basis van onderzoek

De cultuur en identiteit van een bedrijf worden bepaald door de mensen die er werken. Soms gebeurt het dat gewoontes en die bekende blinde vlek in de weg staan van vooruitgang. Wij helpen door middel van onderzoek en analyse van de organisatie een vertrekpunt te bepalen voor interne communicatie. We maken een plan van aanpak waarin we voor de verschillende doelgroepen verschillende middelen, kanalen en content opnemen. Zo komt jouw bedrijf in beweging.

Herkenning op herhaling

Een beeld zegt vaak meer dan een lap tekst. Wij vinden de juiste balans om de boodschap over te brengen bij iedereen binnen de organisatie. Door middel van herhaling en consistentie in concept vertellen we het verhaal. Herkenbaarheid verandert in betrokkenheid en betrokkenheid in eenheid; de beste basis voor jouw bedrijf.

Data analyse

Continuïteit voor resultaat

Continuïteit is de belangrijkste factor voor succes. Interne communicatie is de backbone van de organisatie en stopt niet na één verhaal. Wij kijken doorlopend naar de resultaten en sturen bij wanneer dat nodig is. Andere middelen? Scherpere content? We toetsen continu aan de kpi’s uit ons plan van aanpak. Wij maken communicatie leuk!

Stel de positionering van je bedrijf scherp!

Wij helpen je met het invullen van een praktisch 4 stappenplan.
Neem contact op voor een afspraak.

Stel de positionering van je bedrijf scherp!

Wij helpen je met het invullen van een praktisch 4 stappenplan.
Neem contact op voor een afspraak.