Case AACC | Strategische marketingcommunicatie

2021 staat in het teken van uitbouwen

Communicatie als onderdeel van je bedrijfsbeleid geeft richting waar je met je merk, product of dienst naar toe wilt. Het is geen losstaand onderdeel maar een drie-eenheid samen met de positionering en marketingstrategie. Door commitment aan de communicatiestrategie bouw je aan jouw propositie en presentatie naar de doelgroep.

Uitgangspunt

In 2018 benaderde het Apeldoornse belasting- en accountantskantoor ons met de vraag om eens kritisch mee te denken over een passende marketingcommunicatiestrategie. Uitgangspunt hiervoor was de vraag: “Hoe kunnen we marketingcommunicatie strategisch inzetten om collega’s intern te informeren en extern (potentiële) klanten te informeren en enthousiasmeren, om zo onze naamsbekendheid te vergroten?” Een mooie uitdaging waarin wij hen zeker konden sturen en ondersteunen.

oplossing

Vanuit AACC is een kernteam samengesteld, om snelheid en slagkracht te behouden gedurende het traject. Met dit team zijn we in een aantal strategische sessies dieper ingegaan op de missie en de visie van het bedrijf, maar ook de identiteit en het (gewenste) imago. Tegelijkertijd hebben we middels enkele klantinterviews en een rondvraag binnen het Apeldoorns netwerk getoetst hoe AACC extern te boek staat. Betrokken, laagdrempelig, bescheiden, professioneel en een beetje oubollig, was de conclusie. En -niet geheel onbelangrijk- hét bedrijf voor iedere ondernemersfase.

 

Visie en gewenste imago van AACc

Aan de hand van de opgedane kennis uit onderzoek werken we samen met AACC aan een korte- en middellange termijnstrategie. Met deze strategie bewerken we vanaf 2019 de markt met als doel om binnen drie jaar top of mind te zijn bij Apeldoornse ondernemers, in welke ondernemersfase ze ook zitten.

Dat er hard gewerkt is, werd vanaf de tweede helft van 2019 ook daadwerkelijk zichtbaar: een nieuwe huisstijl, herkenbaarder dan ooit: van website tot brochure en van outdoorsigning tot social media. Uiteraard monitoren, analyseren en optimaliseren we continu voor de beste resultaten.

De klant over AACC

In verschillende klantcases vroegen we de ondernemer wat de samenwerking met AACC nu zo bijzonder maakt. Hier een reactie van een van de klanten: “De slogan ‘Vaste waarde in elke ondernemersfase’ heb ik zelf ervaren. De samenwerking begon met hele basale zaken, zoals het kiezen van de juiste bedrijfsvorm, het in kaart brengen van de risico’s, financieringsbehoeften, ga zo maar door. AACC ondersteunt ons op al die vlakken en ik heb er alle vertrouwen in dat ze dat in de komende ondernemersfases ook zullen doen.”

Communicatie is een wezenlijk onderdeel geworden

Nu is het zaak verder te bouwen aan de interne- en externe communicatie. Een (online) campagne is opgezet waarbij we ondernemers in en om Apeldoorn via verschillende ingangen bereiken; zij het voor een behoefte aan advies of juist een concreet product. Tegelijkertijd wordt door middel van een contentkalender de nieuwsvoorziening en de zichtbaarheid van de mensen achter AACC geborgd.

Onze ambitie is om AACC Accountants & Bedrijfsadviseurs de komende jaren te ondersteunen en een belangrijke spil te vormen in hun doelstelling om top of mind te zijn bij ondernemers. Consistentie in de boodschap, contactmomenten met de doelgroep en verrassende uitingen gaan ons daarbij helpen.

aacc_logo_kleur
Bottombeeld AACC

Wil je ook stappen zetten in strategie en communicatie?

Wij nemen je mee op de juiste route.

Pim Mulder, Eigenaar

Pim Mulder vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307