• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

case AACC, Strategische marketingcommunicatie

Case AACC Accountants en Bedrijfsadviseurs

Hoe kunnen we marketingcommunicatie strategisch inzetten?

Voor AACC Accountants en Bedrijfsadviseurs

Uitgangspunt

In 2018 benaderde het Apeldoornse belasting- en accountantskantoor ons met de vraag om eens kritisch mee te denken over een passende marketingcommunicatiestrategie. Uitgangspunt hiervoor was de vraag: “Hoe kunnen we marketingcommunicatie strategisch inzetten om collega’s intern te informeren en extern (potentiële) klanten te informeren en enthousiasmeren, om zo onze naamsbekendheid te vergroten?”

Oplossing

Een mooie uitdaging waarin wij hen zeker konden sturen en ondersteunen. Vanuit AACC is een kernteam samengesteld, om snelheid en slagkracht te behouden gedurende het traject. In samenwerking met het kernteam zijn we in een aantal strategische sessies dieper ingegaan op de missie en de visie van het bedrijf, maar ook de identiteit en het (gewenste) imago. Tegelijkertijd hebben we middels enkele klantinterviews en een rondvraag binnen het Apeldoorns netwerk getoetst hoe AACC extern te boek staat. Betrokken, laagdrempelig, bescheiden, professioneel en een beetje oubollig, was de conclusie. En -niet geheel onbelangrijk- hét bureau voor iedere ondernemersfase.

Over AACC

“AACC is een Apeldoorns kantoor waar ondernemers al meer dan 40 jaar terecht kunnen voor advies en ondersteuning op het gebied van accountancy, fiscaliteit, bedrijfsadvies, bedrijfsovernames en personeelsdiensten. Loyaliteit en partnership staan bij AACC hoog in het vaandel: wij staan altijd klaar voor onze klanten, in goede én in slechte tijden. Met een team van uiteenlopende expertisen en karakters, is er altijd wel iemand die bij jouw wensen en behoeften past.

Case AACC Accountants en Bedrijfsadviseurs

Visie en gewenste imago van AACC

Aan de hand van de opgedane kennis uit onderzoek is in samenspraak met AACC een korte- en middellange termijnstrategie ontwikkeld. Aan de hand van deze strategie bewerken we vanaf 2019 de markt met als doel om binnen drie jaar top of mind te zijn bij Apeldoornse ondernemers wanneer zij een vraag of behoefte hebben op het gebied van accountancy of (fiscaal) bedrijfsadvies.
Het eerste kwartaal van 2019 stond in het teken van een nieuwe, frissere huisstijl, welke beter aansluit bij de vastgestelde visie en gewenste imago van AACC.

Ambitie en doelstelling

Vervolgens is een (online) campagne opgezet waarbij we ondernemers in en om Apeldoorn via verschillende ingangen bereiken; zij het via een behoefte aan advies of juist een concreet product. Tegelijkertijd wordt door middel van een contentkalender de nieuwsvoorziening en de zichtbaarheid van de mensen achter AACC geborgd.

De ambitie van Factstory is om AACC Accountants en Bedrijfsadviseurs de komende jaren te ondersteunen en een belangrijke spil te vormen in hun doelstelling om top of mind te zijn bij ondernemers, wanneer zij op zoek zijn naar de dienstverlening of advies dat dit prachtige kantoor biedt. Consistentie in de boodschap, contactmomenten met de doelgroep en verrassende uitingen gaan ons daarbij helpen.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Ook op zoek naar een passende marketingcommunicatiestrategie?
Pim Mulder
vertelt je er graag meer over.

06-242 293 47

|

LinkedIn

Ambitie en doelstelling

Vervolgens is een (online) campagne opgezet waarbij we ondernemers in en om Apeldoorn via verschillende ingangen bereiken; zij het via een behoefte aan advies of juist een concreet product. Tegelijkertijd wordt door middel van een contentkalender de nieuwsvoorziening en de zichtbaarheid van de mensen achter AACC geborgd.

De ambitie van Factstory is om AACC Accountants en Bedrijfsadviseurs de komende jaren te ondersteunen en een belangrijke spil te vormen in hun doelstelling om top of mind te zijn bij ondernemers, wanneer zij op zoek zijn naar de dienstverlening of advies dat dit prachtige kantoor biedt. Consistentie in de boodschap, contactmomenten met de doelgroep en verrassende uitingen gaan ons daarbij helpen.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Ook op zoek naar een passende marketingcommunicatiestrategie?
Pim Mulder
vertelt je er graag meer over.

06-242 293 47

|

LinkedIn