• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

case IHMG, Employer Brand

Case IHMG

Employer Brand
Case Prometheus

De mentaliteit maakt het onderscheid

Hoe geef je kleur aan het employer brand van IHMG, de moeder van de hotelmerken Sandton Hotels en Pillows Hotels?

Probleemstelling

De vraag van IHMG luidde: ”kunnen jullie een employer branding concept ontwikkelen voor zowel Sandton als Pillows dat aansluit op de overkoepelende gedachte van IHMG: Er is geen groter doel dan het comfort en het welzijn van de mensen die we dienen: onze gasten, onze stakeholders en natuurlijk onze potentiële en bestaande medewerkers.

Eén concept waarmee IHMG aan haar (potentiële) medewerkers het verhaal van IHMG kan vertellen. Het verhaal waarmee IHMG zich onderscheidend positioneert als aantrekkelijke werkgever.

Strategie

Zoals bij iedere opdracht, begonnen we met gedegen onderzoek. Dit om de hotels in kaart te brengen, een vertrekpunt oftewel 0-meting te genereren, de positionering van ieder hotel te bepalen om uiteindelijk tot een plan van aanpak te komen. Ons onderzoek begon met het bezoeken van de verschillende hotels in Nederland en België en het praten met medewerkers. Want zoals in elk bedrijf, weten deze mensen het best hoe het is om er te werken. Alle inzichten die we hieruit verkregen, koppelden we aan de ‘core beliefs’ van IHMG. Niet zozeer het werk dat IHMG doet is onderscheidend, maar de manier waaróp dat werk gedaan wordt. De belangrijkste conclusie en het grootste onderscheidend vermogen wat ons betreft ligt hierin: de mentaliteit van de werknemers.

Campagne

Het belangrijkste onderdeel van de campagne zijn speciale ‘werken bij’ sites, specifiek voor ieder hotel. Ieder hotel heeft immers haar eigen USP’s, haar eigen onderscheidend vermogen. Alle uitingen van de campagne verwijzen naar deze sites, waar studenten, young professionals én professionals alles kunnen lezen over werken bij IHMG. Vanzelfsprekend zijn op deze site ook alle vacatures te vinden, waarbij we het de potentiële medewerker zo makkelijk mogelijk maken om te solliciteren. Deze nieuwe ‘werken bij’ sites dragen bij aan de zichtbaarheid van IHMG als aantrekkelijke werkgever.

Case IHMG, Employer Brand

Boodschap

Centraal op deze sites staat het verhaal over werken (en vooral de wijze waarop) bij IHMG. Vanzelfsprekend door eigen medewerkers aan het woord te laten die herkenbaar IHMG zijn, maar allemaal met een duidelijke boodschap naar nieuwe medewerkers. Een boodschap waarin je je helemaal herkent. Of helemaal niet. En dat is precies de bedoeling, want het is in niemands belang als een nieuwe medewerker er na drie maanden werken achter komt dat hij toch niet die specifieke IHMG mentaliteit heeft.

Creatie

We ontwikkelden zowel intern als extern diverse communicatiemiddelen, waaronder interne nieuwsbrieven, intranet, diverse online banners en social ads voor de belangrijkste wervingsdoelgroepen. De eerste met succes opgeleverde ‘werken bij’ site is bijvoorbeeld: jobs.pillowsgent.be

Monitoring & optimalisatie

Met de ‘werken bij’ sites hadden we de basis op orde. Niet te vergeten; ook google analytics draait op deze sites. Zo kunnen wij de campagne doormeten in termen van unieke bezoekers, bezoekersgedrag en conversie. Dit vinden wij cruciaal om te verbeteren naar de toekomst en het wervingsrendement te verhogen.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan.
Pim Mulder
vertelt je er graag meer over.

06-242 293 47

|

LinkedIn

Monitoring & optimalisatie

Met de ‘werken bij’ sites hadden we de basis op orde. Niet te vergeten; ook google analytics draait op deze sites. Zo kunnen wij de campagne doormeten in termen van unieke bezoekers, bezoekersgedrag en conversie. Dit vinden wij cruciaal om te verbeteren naar de toekomst en het wervingsrendement te verhogen.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Ons team kan elke uitdaging op de arbeidsmarkt aan.
Pim Mulder
vertelt je er graag meer over.

06-242 293 47

|

LinkedIn