Case Acumen |Brandbook

Consistente uitstraling in alle media en middelen

Acumen staat voor innovatie, ervaring, maar vooral: kennis van de markt. Ze kennen de wereld van financiële dienstverlening door en door. Met meer dan 20 jaar ervaring in procesoptimalisatie weten de specialisten van Acumen precies waar de aandachtspunten liggen. Maar de buitenwereld kende Acumen nog vooral als detacheerder. Factstory werd ingeschakeld om Acumen opnieuw op de kaart zetten als veranderspecialist.

Uitdaging

Acumen detacheerde jarenlang mensen bij banken en verzekeraars. Maar in al die jaren was de focus verschoven. Detacheren was niet langer de hoofdmoot, Acumen is inmiddels een echte specialist in verandertrajecten. Acumen weet hoe je een product vanuit de strategie kunt integreren in de business en hoe je de best practices in procesoptimalisatie kunt vertalen in software. Ingewikkelde materie die moeilijk is over te brengen. Het merendeel van de werkzaamheden ligt immers ‘aan de achterkant’. De kracht van Acumen over de bühne brengen, dat was onze uitdaging.

Onze aanpak

Wij hebben voor Acumen een compleet nieuwe profilering opgesteld: wie zijn we, wat doen we, hoe onderscheiden we ons, wat voor waarde creëren we voor klanten? Dat hebben we gedaan door onder andere marktonderzoek, een concurrentieanalyse en interviews binnen de organisatie. Op basis daarvan hebben we een voorstel gedaan voor re-branding. We willen het verkoopproces en de mogelijkheden van Acumen in beeld brengen en toegankelijk maken in tekst in beeld. Het doel hiervan is een groei in marktaandeel en klanten.
subpijler_case_O-I

Resultaat

We hebben een brandbook opgeleverd met een consistente uitstraling in alle media en middelen. Vervolgens hebben we het concept door vertaald. Daarbij hebben we een nieuwe pay off, een nieuw logo en een nieuwe website ontwikkeld. Alles met een consistente uitstraling volgens het concept en eigen mensen in de fotografie. De boodschap en de gebruikte terminologie sluit nu aan bij doelgroep. De tone of voice is direct en resultaatgericht en laat de autoriteit van Acumen zien.

Over Acumen

Acumen maakt van elke verzekeraar of financiële dienstverlener een geoliede machine.
De specialisten weten hoe je veranderingen doorvoert. Niet voor niets hebben zij ruim 20 jaar ervaring. Acumen opereert op het snijpunt tussen de bedrijfsstrategie, de klant en IT. Precies op dat snijpunt vinden ze dé manier om processen te optimaliseren met de hulp van mensen, software en assessments.

aacc_logo_kleur
Bottombeeld Pon Logistics

Ben je ook opzoek naar consistentie in je media en middelen?

Wij nemen je mee op de juiste route.

Pim-CTA

Jeroen Ploeg vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307