Case Apeldoorn IT | Congres

Een groot congres nóg groter maken

Het Apeldoorn IT Congres is het grootste IT congres in Oost-Nederland. Met geweldige keynote-sprekers maar vooral ook vele sprekers vanuit Apeldoornse IT bedrijven die daar vele mensen weten te inspireren en te verbinden. Dit congres betekent 1x per 2 jaar een dag op een locatie ergens in Apeldoorn, dit keer Theater Orpheus, waar honderden IT’ers elkaar willen en kunnen ontmoeten. Best indrukwekkend, en de ambities dit jaar waren nog groter dan voorheen. 

Uitdaging

Het Apeldoorn IT congres wil verder groeien. Tuurlijk, dat wil bijna ieder evenement. Maar ze wilden vooral professionaliseren in hun marketingcommunicatie én naast de fysieke bezoekers ook online bezoekers genereren vanwege de beperkende maatregelen die Covid met zich mee brengt. Wat was daarvoor nodig? Dat was ook dit keer weer aan ons. Een mooie uitdaging en we pakten dit dan ook zeer fanatiek op. Waarom? Omdat we graag bijdragen aan dit mooie, voor Apeldoorn IT belangrijke project. Wij willen graag onze steen bijdragen om Apeldoorn als de IT stad van Nederland op de kaart te zetten. En we gaven onszelf een extra doel; namelijk een verdubbeling van de bezoekers t.o.v. de laatste keer.  

 

Onze aanpak

Een nieuwe website, die was al eerder dit jaar opgeleverd. Met een nieuwe, frisse huisstijl. Op deze huisstijl bouwden we door met een aparte congres pagina. Daar moest alles samen komen wat met het congres te maken had, van sprekers, programma, nieuweberichten en alle andere nieuwtjes eromheen. Dit alles werd uitgebreid met een campagne op sociale media én we deden dit jaar voor het eerst een outdoor campagne met posters en sandwichborden. Een cross mediale aanpak waarvoor we veel wekelijkse content maakten. Maar voor we daarmee begonnen, ontwikkelden we eerst enkele persona’s. Een must om de websitegebruiker, social media-volger en zijn belevingswereld te leren kennen. En onze communicatie daar volledig op af te stemmen. 

Resultaat

Op de nieuwe website werd alles goed doorgemeten. Sterker nog: het was meten, optimaliseren en weer meten. Op de dag van het congres hadden we ruim 200 fysieke bezoekers en hetzelfde aantal bezoekers zat thuis vanuit zijn of haar bureaustoel mee te kijken. Dit lijkt een tegenvallend aantal als je puur naar de aantallen kijkt. Maar met een persconferentie met wederom aangescherpte Covid maatregelen en een jaar achter de rug waarin evenementen amper mogelijk waren, zijn wij, maar vooral is de klant zeer tevreden met het resultaat. Dit hebben we met elkaar toch maar weten te bereiken in een hele lastige markt momenteel.  

 

En die verdubbeling van bezoekers? 

Dat hebben we niet gehaald. Wat wel gehaald is, is dat we ruim 200 online bezoekers hadden op een online platform waar zij deze dag helemaal live konden meemaken. Fairtual Technologies heeft ons hier op alle vlakken enorm goed bij geholpen samen met Nieuwenhuis (Audiovisuele Apparatuur) uit Apeldoorn die al onze livestreams heeft verzorgd. De reacties vanuit de bezoekers waren lovend. We hadden al flink wat ervaring met events, maar deze online klapper heeft ons en het congres nóg beter gemaakt.  

Over de klant

Het netwerk Apeldoorn IT zorgt voor verbinding van organisaties, kennisdeling en arbeidsmobiliteit. Daarnaast staan het stimuleren van innovatieve ontwikkelingen en het verkennen van crossovers naar andere sectoren centraal. Apeldoorn IT is dus een echte netwerkorganisatie. 

Op naar het volgende Apeldoorn IT Congres!  

 

Case Apeldoorn IT – nieuwe website
Case Apeldoorn IT – nieuwe website

Wil jij jouw event ook laten groeien?

Wij nemen graag het initiatief voor optimalisatie van jouw online middelen.

Chantal Ophuis

Chantal Ophuis vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307