Case Moduslink | Imagoverandering

Transformeren van Supply Chain naar End to End E-Commerce partner

ModusLink is een omni-channel en fulfilment provider die wereldwijd opereert. Door de veranderende wereld in o.a. verdienmodellen, is ModusLink van Supply Chain aan het transformeren naar een End to End E-Commerce partner. Wat ze nodig hadden was een imagoverandering.

Vraagstelling

ModusLink zocht een samenwerkingspartner met wie ze de transitie gestructureerd konden aanpakken. Aan ons de schone taak om het imago van ModusLink als Supply Chain specialist om te vormen naar een End-to-End E-Commerce partner. Samen met het bestaande marketingteam creëerden we een nieuw concept en bijbehorende campagne. Onderdelen hiervan waren o.a. opvallende fotografie, goed doordachte communicatie en een social media plan.

 

Vraagstelling

ModusLink zocht een samenwerkingspartner met wie ze de transitie gestructureerd konden aanpakken. Aan ons de schone taak om het imago van ModusLink als Supply Chain specialist om te vormen naar een End-to-End E-Commerce partner. Samen met het bestaande marketingteam creëerden we een nieuw concept en bijbehorende campagne. Onderdelen hiervan waren o.a. opvallende fotografie, goed doordachte communicatie en een social media plan.

Oplossing

We zijn gestart met het opstellen van een compleet bedrijfsprofiel van ModusLink. De ‘gaps’ werden ingevuld en we maakten een aanbevelingsrapport op het gebied van productmarketing. Door Factstory toe te voegen aan een bestaand intern marketingteam, werd de basis gelegd voor een nieuw concept: The Next step. De heldere boodschap daarbij is: ‘Helping you Grow your Business Globally’.

Resultaat

We legden een sterk fundament op het gebied van productmarketing door strategische keuzes te maken. De resultaten mogen er zijn! Op twee gebieden werd er zelfs de prestigieuze CNP-award gewonnen: Best E-Commerce Platform/Gateway en Best International CNP Program op Customer Choice. Dat smaakt naar meer!

Creëer een levend en energiek merk samen met je doelgroep

Want waarin maak jij nu echt het verschil en wat maakt jou nu zo uniek. Het is vaak voor jezelf wel makkelijk aan te geven, maar is dat nu echt zo anders dan je concurrent? Met jouw input gaan we aan de slag en onderzoeken wij de klantsegmenten en jouw concurrenten. Wij analyseren het en zo ontstaat er een strategisch actie- en stappenplan. Zo heb je een document waarin alles over jouw bedrijf staat en de weg naar een onderbouwde en nieuwe toekomst.

aacc_logo_kleur

Wil je ook stappen zetten in strategie en communicatie?

Wij nemen je mee op de juiste route.

Pim Mulder, Eigenaar

Pim Mulder vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307