Case Opella | Nieuwe werken-bij website

Opella. Dáár wil je werken.

De medewerkers van Opella werken vanuit vakkennis maar belangrijker nog, ze werken vanuit het hart. Ze zijn betrouwbaar, hartelijk en durven keuzes te maken. Alles vanuit de wens om mensen de best mogelijke zorg te bieden. Het is een bijzondere werkgever in een mooie markt. Gezien de groei die ze meemaken was het tijd voor een vernieuwde werken bij website, naast de corporate website. Een website die bij moet dragen aan het vinden van nieuwe collega’s. Tijd voor employer branding dus.

Uitdaging

Opella is volop in ontwikkeling. Ze hebben diverse vacatures die vragen om een adequate invulling. Tot nu toe ging de werving eigenlijk vanzelf maar de arbeidsmarkt wordt de laatste jaren steeds krapper. Opella zoekt mensen die 100% bij de organisatie passen waardoor de kans op een mismatch zo klein mogelijk is en ze langer bij de organisatie blijven. Als werkgever wil Opella zich daarom zeer scherp en helder in de markt zetten, oftewel positioneren. Laat dat nou net iets zijn wat wij heel goed kunnen.

Onze aanpak

Samen met medewerkers van de afdelingen HR, IT en Communicatie hebben we het wensen-en eisenpakket in kaart gebracht. Zo ontdekten we wat werken bij Opella zo bijzonder maakt. Het meest opvallend zijn de verhalen die vanuit het hart komen. De grote betrokkenheid bij de mensen die zorg nodig hebben. Maar ook de ruimte die je krijgt als medewerker om te doen waar jouw passie ligt, waar je hart sneller van gaat kloppen. Alle verhalen worden verteld door trotse medewerkers. We brachten met al deze informatie het werkgeversmerk op een mooie manier in beeld en legden opnieuw vast waar Opella het verschil maakt voor zowel bestaande als nieuwe werknemers.

Resultaat

Al snel ontstond er een onderscheidend werkgeversmerk dat naadloos aansluit bij de merkidentiteit. Is er een vacature, dan kan de kandidaat vinden wat hij of zij zoekt. Alle informatie wordt duidelijk in beeld gebracht. Met een strakke zoek- en filterfunctie ziet de kandidaat in no-time welke geweldige vacatures Opella heeft. Staat de droombaan er niet tussen? Dan hebben we een mooie oplossing geïmplementeerd. Je blijft op de hoogte  van de komende vacatures door een eigen job-alert aan te maken of een open sollicitatie te versturen. Een koppeling van de website en een ATS (Applicant Tracking Systeem) maakt het publiceren van vacatures en het hele sollicitatieproces makkelijker en efficiënter. Met als resultaat: een optimale candidate journey!

Over Opella

Opella ondersteunt met vakkennis en vanuit het hart. Met 1750 medewerkers en 600 vrijwilligers zijn zij jaarlijks voor zo’n 6200 klanten. Dit zijn mensen die zelfstandig wonen, bij Opella wonen of er tijdelijk verblijven. Opelle levert niet alleen zorgt, maar ondersteund ook in wijken, verpleeghuizen, revalidatielocaties en seniorenappartementen met hulp bij het huishouden, maatschappelijke dienstverlening, dagbesteding of zorg in de laatste levensfase.

We waren op zoek naar iets bijzonders, een werken-bij website die een goede weergave geeft van hoe gaaf het is om te werken bij Opella. Door middel van een eerlijk advies en transparante communicatie staat er nu een werken bij website die uitstraalt waar we voor staan en wie we zijn. Bedankt Factstory voor de prettige samenwerking!”

aacc_logo_kleur
subbottom-100

Ook toe aan een nieuwe werken-bij website?

wij nemen graag het initiatief voor optimalisatie van jouw merk

Chantal Ophuis

Chantal Ophuis vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307