Case Dimence | arbeidsmarktcommunicatie plan

Rebelleren om de markt te veranderen

Dimence is een zorgaanbieder in de geestelijke gezondheidszorg. En zoals in veel sectoren, staat de arbeidsmarkt in de zorg onder druk. Zo ook bij Dimence. Factstory werd ingeschakeld om een plan te maken én uit te voeren om medewerkers te werven, te binden, te boeien en te behouden. Dat past precies in het Factstory-straatje!

De uitdaging

Nog niet lang in het traject, werd het voor ons al duidelijk; Dimence is zo’n mooie organisatie, maar dat was niet zichtbaar voor de buitenwereld. Werk aan de winkel dus. We hielden interviews, vroegen deelnemers in de projectgroep het hemd van het lijf, bestudeerden andere zorgverleners, deden diverse analyses en langzaam maar zeker kwam onze trechter aan informatie tot zijn kern.

Rebelleren in de zorgmarkt

Een organisatie goed in de markt positioneren begint bij het goed leren kennen van het merk. We verzamelden dus bakken aan informatie. Er kwam van alles naar voren. Van uitstroom in de organisatie tot voor medewerkers onbekende arbeidsvoorwaarden, en van steun bij mentale gezondheid tot het zijn van de kartrekker in de branche waarin Dimence opereert.

subpijler_case_O-I

Resultaat

Dat laatste triggerde ons. We wilden rebelleren om de markt en de organisatie te veranderen. Laten zien dat Dimence niet zomaar een werkgever is. Laten zien dat Dimence haar kartrekker-rol pakt in het supporten van mentale gezondheid in de zorgbranche. Daarbij wilden we geen mooi promoverhaal brengen, maar aansluiten bij de werkelijkheid. Een werkelijkheid waarin mensen met passie werken aan de zorg, maar ook genoeg tijd en ruimte overhouden voor een eigen leven. Een werkelijkheid waarin zorgmedewerkers niet alleen zorgmedewerkers zijn, maar ook mens

 

‘Als je alleen voor anderen wilt zorgen, kom dan niet bij ons werken’

Rebelleren in de markt. Hoe doe je dat? In eerste instantie: door op te vallen in je communicatie. Dat hebben we gedaan. Met ‘Als je alleen voor anderen wilt zorgen, kom dan niet bij ons werken’ en ‘Maak je hard voor elkaar én voor jezelf’ communiceren wij de boodschap van Dimence. Deze stoere tone of voice in combinatie met sterke en krachtige beeldtaal en onderscheidende fotografie maakt het werkgeversmerk van Dimence opvallend, onderscheidend en krachtig. Nu het employer brand staat, gaan we werken aan de volgende volwassenheidsfase van de employer branding.

Over Dimence

Dimence streeft naar een mentaal veerkrachtige samenleving waarin iedereen zich gezien voelt en mee kan doen. Dimence draagt hieraan bij met toonaangevende specialistische ggz en kennis. Hierbij werken ze samen met overheden, politie, wijkteams, huisartsen en andere partners. Ze geloven in een gemêleerde, kleurrijke en menselijke samenleving. Medewerkers van Dimence werken met hart en ziel in de ggz en staan midden in de maatschappij.

aacc_logo_kleur
Bottombeeld Pon Logistics

Wil je ook stappen zetten in strategie en communicatie?

Wij nemen je mee op de juiste route.

Pim Mulder, Eigenaar

Pim Mulder vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307