• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Employer branding

Het belang van employer branding

Als werkgever wil je het liefst alleen maar topkandidaten aannemen. De beste mensen maken jouw organisatie immers beter. Maar willen die topkandidaten wel bij jou werken? Een gerichte strategie of identiteitscampagne (employer branding) maakt dat schaarse toptalenten ook jouw organisatie gaan overwegen. Onbekend maakt immers onbemind.

Je hebt een mooie groeidoelstelling en om die te realiseren, stel je hoge eisen aan kandidaten. Ondanks tientallen reacties per vacature, blijven de echte toppers weg. Herken je dit en weet je niet precies hoe dit recruitment probleem op te lossen?

Pim Mulder is onze arbeidsmarktcommunicatie specialist. Wil je dat hij contact met je opneemt? Mail hem dan jouw vraag.

Employer branding = werken aan je imago

Nog een stukje theorie. Zonder een goed financieel bod heb jij als werkgever een wervingsprobleem. Een goed salaris is voor de helft van de werknemers een randvoorwaarde. Is het salaris op niveau dan wil dat nog niet zeggen, dat de toptalenten ook daadwerkelijk voor jou kiezen. Nu de arbeidsmarkt weer aantrekt, wordt het steeds belangrijker om als werkgever zichtbaar te zijn.

Kandidaten willen zich kunnen ontwikkelen en bij een organisatie werken waar de sfeer optimaal is, waar mogelijkheden zijn om flexibel te werken en waar het personeel trots is. Trots op de organisatie, op de geleverde prestaties en op de maatschappelijke relevantie. Om die reden zetten veel werkgevers arbeidsmarktcommunicatie in. Zij laden hun merk als werkgever om een gevoel van trots en aantrekkingskracht te creëren.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Pim Mulder vertelt je er graag meer over.

06-242 293 47

|

LinkedIn

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Pim Mulder vertelt je er graag meer over.

06-242 293 47

|

LinkedIn