Factstory werkt samen met … | Jort Deelman

Jort: Videograaf en eigenaar Jort Filmt

Met partners kom je verder. Bijvoorbeeld wanneer je in drukke tijdens extra handjes nodig hebt, of juist wanneer je over een creatieve invulling van een project wil brainstormen. Dat laatste doen wij graag met onze partner Jort Deelman van Jort Filmt. Zoals zijn bedrijfsnaam je vast al doet vermoeden, richt hij zich met zijn bedrijf op video. Bedrijfsvideo’s voornamelijk. En die wereld is breder dan je je misschien kan voorstellen.

Zeg Jort, kan jij jezelf en jouw bedrijf voorstellen?

“Mijn bedrijf bestaat nu zo’n vijf jaar, maar video maak ik al sinds ik klein was. Ik heb Animatie en Audiovisuele Vormgeving gestudeerd, maar eigenlijk verveelde ik mij in de eerste jaren van de opleiding. Mijn bijbaantje bij de Albert Heijn ruilde ik dus in voor mijn eigen bedrijf. In eerste instantie begon ik met het filmen van events, maar toen ik mijn stages had afgerond en lid werd van een businessclub in Apeldoorn begon het balletje pas echt te rollen.”

Wat is het mooiste project dat jij de afgelopen jaren hebt mogen doen?

“Mijn mooiste project was direct ook mijn eerste freelanceproject. Ik mocht een aftermovie maken voor de racedagen van de Gamma. Ik ben dol op mooie auto’s, en die vond je hier wel. Tot aan Formule 1 auto’s toe. Dat was een heel gaaf project met een mooi resultaat.”

“Jort is een perfecte partner. We vullen elkaar aan. Wij zijn sterk in branding, marketing en communicatie en Jort weet dat door te vertalen naar de juiste beelden. Wij doen samen wat je van een team mag verwachten: elkaar versterken.”

 Chantal over Jort

Wat vind je zo mooi aan video voor bedrijven?

“Ik vind de mogelijkheden heel mooi. De concurrentie tussen bedrijven wordt steeds groter, en er is geen andere manier dan video waarmee je zo veel aandacht kan vestigen op je merk en de mensen achter je merk. In de markt zien we steeds meer een verschuiving van marketing naar personal branding. Mensen willen dan ook handel doen met de mensen achter het merk. En video maakt dat veel makkelijker. Ik vind het heel tof om daar onderdeel van uit te maken.”

Waar zie jij momenteel dan de grootste kansen van video?

“Sowieso in het terug laten komen van mensen in je video. Zo kan je echt de gewenste beleving creëren. Maar ook geloof ik in podcasts, livestreams en aftermovies. Neem bijvoorbeeld podcasts. Ze worden steeds populairder om naar te luisteren, en als je dat ook nog eens filmt en daar shots uitknipt, heb je direct mooie content voor social media. Zo maak je mensen nieuwsgierig en kan je ze triggeren om alles te luisteren. Dat kan je eigenlijk wel vergelijken met mensen in de supermarkt iets laten proeven en ze zo verleiden om iets te kopen, in plaats van alleen vertellen dat ze iets moeten kopen. Dit draagt enorm bij aan je personal brand. Of evenementen, als je een bedrijfsuitje laat vastleggen draagt dat direct bij aan je employer brand. Zo komt video en branding heel mooi samen.”

Waarom ben jij partner van Factstory?

Chantal, projectmanager bij Factstory, is een goede kennis van mij. Via haar ben ik dan ook in contact gekomen met Factstory. Dat is inmiddels een aantal jaar geleden. Ondertussen hebben we al aardig wat mooie projecten samen mogen doen. Onze teams klikken goed, en we kunnen elkaar zeker versterken. Wij met een expertise in video en Factstory met een expertise in brandingmarketing en communicatie. Zo wordt het eindresultaat voor de klant des te sterker. En het voelt eigenlijk een beetje als een groot team!”

Wil je ook aan de slag met videomarketing?

Talita Olthuis, Communicatieadviseur

Wij nemen je mee op de juiste route

Talita vertelt je er graag meer over.
055 – 207 0 307