AMC, Symbool 1
AMC, Symbool 2
AMC, Symbool 3
AMC, Symbool 2

Zet jouw employer brand in de etalage

Een werken-bij website, die wil jij ook!

De krapte op de arbeidsmarkt is natuurlijk een bekend probleem wat voor elke organisatie geldt. Toch zul je nieuwe talenten moeten aantrekken. En dan niet zomaar mensen die toevallig nog werk zochten, maar échte talenten die passen bij jouw organisatie en ‘skilled for the job’ zijn. Waar je die mensen vindt? Via een Factstory werken-bij website!

Herken je dit?

Je plaatst tot in den treuren vacatures waar niemand op reageert. Je betaalt een vermogen aan recruiters of externe wervingsbureaus, zonder veel resultaat. Mensen die bij je binnen komen, weten niet goed waar ze op af komen en waar jouw organisaties voor staat. Zelf kun je eigenlijk ook niet heel goed uitleggen waarom die talenten nou precies bij jou zouden moeten komen. Klinkt bekend? Dan kunnen wij, als expert in arbeidsmarktcommunicatie, jou zeker helpen. Wij ontwikkelen een werken-bij website voor jou die gebaseerd is op de candidate journey, specifiek van jouw organisatie.

Wat is een werken-bij website?

Een werken-bij website laat zien wie je bent, vertelt jouw specifieke verhaal en verleidt mensen om bij jou te solliciteren. Met een werken-bij website toon je karakter. Potentiële nieuwe werknemers kunnen gelijk zien wie je bent en of ze zich bij jou thuis voelen. Op een werken-bij website kun je op een laagdrempelige manier communiceren over alles wat het zo tof maakt om juist bij jou te werken. Op de site profileer jij jezelf als aantrekkelijke werkgever en krijgt de kandidaat op voorhand al feeling bij jouw organisatie. Maar de site is ook gericht op het voorselecteren van de juiste mensen. Want je wilt natuurlijk niet zomaar iedereen binnen hebben, je zoekt juist die ene topper.

De voordelen van een werken-bij website

Je kunt laten zien wat jij als werkgever te bieden hebt.

De kandidaat krijgt direct feeling bij je organisatie en de bedrijfscultuur.

De site is specifiek ingericht op het ontvangen van kwalitatieve sollicitaties.

De website is geoptimaliseerd voor vacaturezoekmachines en dus goed vindbaar.

Via de site bouw je waardevolle databestanden op.

De site is te koppelen met een ATS voor automatische verwerking van de sollicitaties.

Hoe maken wij jouw werken-bij website?

First things first, en dat geldt ook voor het maken van een werken-bij website. Voordat we gaan bouwen, brengen we eerst in kaart wie jij bent en wat jij zoekt als organisatie. Wij gaan in gesprek met jouw mensen om te achterhalen wat de organisatie bijzonder maakt en waarom mensen bij jou willen werken. Want precies dát gaan we over de bühne brengen. Als jouw EVP (Employer Value Proposition) eenmaal is bepaald, gaan we verder met de positionering en het bepalen van jouw boodschap. We stellen de Candidate Journey vast, de weg die jouw nieuwe collega bewandelt om bij jou terecht te komen, en maken daarbij een passende strategie voor jouw werken-bij website. Als vervolgstap kunnen we, indien gewenst, verder kijken naar jouw complete arbeidsmarkt communicatie strategie.

• Opstellen van jouw EVP (Employer Value Proposition)
• Vaststellen van de Candidate Journey
• Bouwen van een goed functionerende en gebruiksvriendelijke website
• Aandacht voor structuur, opbouw en lay-out
• Eventueel koppeling met ATS (Applicant Tracking System) voor soepele opvolging

 

Wil jij het optimale halen uit jouw werken-bij website?

Claim dan nu een vrijblijvende sparringssessie met een van onze specialisten arbeidsmarktcommunicatie!

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

[vfb id=3]

“Onze kracht is het snel en goed zichtbaar maken van vacatures. Ons doel is de aanwas van sollicitanten die relevant zijn voor de organisatie.”

Pim Mulder, Strategisch adviseur Factstory

 

Benieuwd wat je nog meer kan doen om je Employer brand te versterken?

Wij vertalen jouw verhaal naar een sterk employer brand met succesvolle wervingscampagnes.