campagneballon

Wil je doen wat je deed,

‘óf echt je merk doorgronden

en laten leven?

 

icon_geel
Direct aan de slag met een
brandguide?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
campagneballon

Wil je doen wat je deed,’óf echt je merk doorgronden en laten leven?

icon_geel
Direct aan de slag met een
brandguide?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Leg je merk eens onder een vergrootglas! Wil je doen wat je al deed, of wil je je merk eens goed doorgronden en laten leven?

Doe je wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Dat geldt ook in marketing en communicatie. Maar wil je je onderscheiden van de massa, opvallen in de markt en je (marketing)doelstellingen
bereiken? Dan is strategie en een scherpe positionering de fundering voor een levend merk. Strategie leidt tot een plan en dat plan leidt weer tot doelstellingen bereiken.
En die inzichten? Die leggen wij haarfijn vast in een brandguide.

Direct aan de slag met een
brandguide?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een brandguide is interessant voor jou wanneer…

Je niet weet hoe je je doelgroep moet bereiken en aanspreken;

Je niet weet wat je onderscheidend vermogen is ten opzichte van concurrenten;
Je je teksten zomaar schrijft, zonder dat je weet waar je je op moet richten;
Je in vacatureteksten geen richting weet aan te geven;
Je samenwerkt met andere partijen, maar hen geen richting kan geven;
Je maar wat aanklooit, maar nu echt doelgericht de markt op wil.
Data-analyse
Verwacht geen pagina’s lange documenten: de brandguide is een
praktisch document waarin we de essentie van jouw merk op één
A4 samenvatten. We bepalen jouw unieke positie in de markt en
geven je alle handvatten die je nodig hebt om de markt te
veroveren met jouw merk.

Wat levert een brandguide mij op?

Natuurlijk vraag je je af wat een brandguide jou oplevert. Zie ons als een spiegel die jou helpt om jouw merk te doorgronden. Bovendien doen we onderzoek naar jouw doelgroep en concurrenten zodat we al deze elementen kunnen verwerken tot een scherpe positionering. Voortaan weet jij hoe jij deze doorvoert in je content, je social media strategie, je vacatureteksten maar ook in bijvoorbeeld offertes.

Elementen die je terugvindt in een brandguide

Jouw visie, missie en kernwaarden

Inzicht in de doelgroep en hoe hen te benaderen

Je onderscheidend vermogen ten opzichte
van concurrenten

Je merkbelofte, merkessentie en positionering

De tone of voice die past bij deze elementen

Onze werkwijze

In 3 stappen naar een unieke data-analyse voor jouw bedrijf

1

Telefonische kennismaking

kennismaking Leuk dat je interesse hebt! We doen een korte telefonische kennismaking waarin we kennismaken met jou en jouw bedrijf. We brengen je behoeen in kaart zodat we doelgericht de volgende stap kunnen aanvliegen.

2

Interactieve
strategiesessie

In een 2,5 uur durende
workshop vragen wij je het
hemd van het lijf over jouw
merk. We houden je een
spiegel voor om je merk
écht goed te doorgronden.
Informatie die wij nodig
hebben om de brandguide
op te stellen

3

Uitwerken van de bevindingen in een brandguide

Na de sessie verwerken wij alle verkregen informatie in heldere conclusies. We doen ons onderzoek en verwerken het geheel in een praktische brandguide.

4

Oplevering brandguide tijdens een presentatie

We plannen een presentatiemoment om de brandguide aan jullie te presenteren en toe te lichten. Tijdens dit moment is er alle ruimte om jullie vragen te beantwoorden.

Deze merken gingen je voor:

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

We snappen dat ondernemers direct aan de slag willen met marketing, campagnes en alles wat daarbij komt kijken. Toch geloven wij heilig in het stukje ‘strategie eerst’. Bepaal je dit niet, ga je schieten met hagel en heb je geen houvast om op terug te vallen. Een brandguide helpt jou om doelgericht de markt te betreden.

Pim Mulder

Talita Olthuis

Communicatie adviseur

Logisch dat je vragen hebt.

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over wat je kunt verwachten van een brandguide. Hieronder vind je de meest gestelde vragen die wij over de brandguide hebben ontvangen. Staat jouw vraag er niet tussen, of twijfel je toch nog of je een brandguide wilt aanvragen, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag!

Hoe werkt een brandguide?
We plannen telefonisch een moment in voor de brandguide sessie. Tijdens deze interactieve sessie verzamelen we alle benodigde informatie. Deze werken wij uit in een brandguide en presenteren wij vervolgens aan jullie.
Hoe lang is de doorlooptijd?
Na jouw aanvraag plannen we een afspraak voor de brandguide sessie. Vaak kan dit binnen 2 weken plaatsvinden. Binnen 3 weken na de sessie presenteren wij de brandguide aan jullie.
Stellen jullie ook brandguides voor mijn werkgeversmerk op?
Zeker! Wij zijn gespecialiseerd in zowel marketingcommunicatie als arbeidsmarktcommunicatie. Je kan zowel een employer brandguide als een corporate brandguide bij ons aanvragen.
Wat gebeurt er na mijn aanvraag?
Na je aanvraag nemen we binnen 48 uur contact op om de opdracht te bespreken. Vervolgens ontvang je een offerte en zodra je hierop akkoord geeft, plannen we een afspraak voor de sessie.
Wat zijn de kosten van een brandguide?
Een brandguide is maatwerk en hangt af van de scope van de opdracht. Neem gerust contact met ons op, dan stellen we vrijblijvend een offerte voor je op.