
Wil je doen wat je deed,
‘óf echt je merk doorgronden
en laten leven?

Direct aan de slag met een
brandguide?

Wil je doen wat je deed,’óf echt je merk doorgronden en laten leven?

Direct aan de slag met een
brandguide?
Leg je merk eens onder een vergrootglas! Wil je doen wat je al deed, of wil je je merk eens goed doorgronden en laten leven?
Doe je wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Dat geldt ook in marketing en communicatie. Maar wil je je onderscheiden van de massa, opvallen in de markt en je (marketing)doelstellingen
bereiken? Dan is strategie en een scherpe positionering de fundering voor een levend merk. Strategie leidt tot een plan en dat plan leidt weer tot doelstellingen bereiken.
En die inzichten? Die leggen wij haarfijn vast in een brandguide.
Direct aan de slag met een
brandguide?
Een brandguide is interessant voor jou wanneer…
Je niet weet hoe je je doelgroep moet bereiken en aanspreken;

praktisch document waarin we de essentie van jouw merk op één
A4 samenvatten. We bepalen jouw unieke positie in de markt en
geven je alle handvatten die je nodig hebt om de markt te
veroveren met jouw merk.
Wat levert een brandguide mij op?
Natuurlijk vraag je je af wat een brandguide jou oplevert. Zie ons als een spiegel die jou helpt om jouw merk te doorgronden. Bovendien doen we onderzoek naar jouw doelgroep en concurrenten zodat we al deze elementen kunnen verwerken tot een scherpe positionering. Voortaan weet jij hoe jij deze doorvoert in je content, je social media strategie, je vacatureteksten maar ook in bijvoorbeeld offertes.
Elementen die je terugvindt in een brandguide
Jouw visie, missie en kernwaarden
Inzicht in de doelgroep en hoe hen te benaderen
Je onderscheidend vermogen ten opzichte
van concurrenten
De tone of voice die past bij deze elementen
Onze werkwijze
In 3 stappen naar een unieke data-analyse voor jouw bedrijf
1
Telefonische kennismaking
kennismaking Leuk dat je interesse hebt! We doen een korte telefonische kennismaking waarin we kennismaken met jou en jouw bedrijf. We brengen je behoeen in kaart zodat we doelgericht de volgende stap kunnen aanvliegen.
2
Interactieve
strategiesessie
workshop vragen wij je het
hemd van het lijf over jouw
merk. We houden je een
spiegel voor om je merk
écht goed te doorgronden.
Informatie die wij nodig
hebben om de brandguide
op te stellen
3
Uitwerken van de bevindingen in een brandguide
Na de sessie verwerken wij alle verkregen informatie in heldere conclusies. We doen ons onderzoek en verwerken het geheel in een praktische brandguide.
4
Oplevering brandguide tijdens een presentatie
We plannen een presentatiemoment om de brandguide aan jullie te presenteren en toe te lichten. Tijdens dit moment is er alle ruimte om jullie vragen te beantwoorden.
We snappen dat ondernemers direct aan de slag willen met marketing, campagnes en alles wat daarbij komt kijken. Toch geloven wij heilig in het stukje ‘strategie eerst’. Bepaal je dit niet, ga je schieten met hagel en heb je geen houvast om op terug te vallen. Een brandguide helpt jou om doelgericht de markt te betreden.

Talita Olthuis
Communicatie adviseur
Logisch dat je vragen hebt.
Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over wat je kunt verwachten van een brandguide. Hieronder vind je de meest gestelde vragen die wij over de brandguide hebben ontvangen. Staat jouw vraag er niet tussen, of twijfel je toch nog of je een brandguide wilt aanvragen, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag!