• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Wat levert een goede communicatiestrategie mij op?

communicatiestrategie

Wat levert een goede communicatiestrategie mij op?

Met een communicatiestrategie:

Ondersteun je de positionering van jouw merk

Werk je aan een heldere propositie voor jouw product of dienst

Vertaal je beleid door in boodschap en belofte naar de markt

Communicatie als onderdeel van je beleid

Versterk jouw boodschap naar de markt

Communicatie als onderdeel van je bedrijfsbeleid geeft richting waar je met je merk, product of dienst naar toe wilt. Het is geen losstaand onderdeel maar een drie-eenheid samen met de positionering en marketingstrategie. Door commitment aan de communicatiestrategie bouw je aan jouw propositie en presentatie naar de doelgroep. Je communiceert de boodschap en belofte naar de markt. De gekozen communicatiestrategie bepaalt het tempo waarin dit gebeurt en de media en middelen die daarbij nodig zijn. Factstory helpt bij het bepalen van de juiste strategie en hoe je deze kunt integreren in de drie-eenheid.

communicatiestrategie
Marketing Process Outsourcing
Bouwen aan marktcommunicatie

Strategie is een keuze

Factstory ziet communicatie niet als een middel maar als onderdeel van jouw branding naar de markt. We helpen bedrijven met het kiezen van de beste communicatiestrategie waarin we samen bepalen waar het merk over drie jaar staat. In deze strategie zien wij drie fases:

  1. Werken aan de propositie van het merk
  2. Opbouw van de presentatie van het merk naar de doelgroep
  3. Full media exposure van het merk in de markt

Door onze consistente en heldere communicatie creëren we een voorkeurspositie bij de doelgroep welke resulteert in een groeiend marktaandeel en betere resultaten.
Is communicatie al onderdeel van jouw beleid maar wil je hulp met de uitvoering? Kijk dan op onze pagina over branding.

Wil je weten hoe een communicatiestrategie kan bijdragen aan jouw bedrijfsdoelen?

Factstory helpt met het bepalen van de beste strategie voor jouw merk!
Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

– Pim Mulder

Hoe pakken we dit aan?
Onderzoek en strategie

Startpunt voor vertrek

Net als bij de marketingstrategie gaat er bij het bepalen van de beste communicatiestrategie een onderzoek aan vooraf. Nadat we de positionering, markt en doelgroep helder hebben bepalen we op basis van de bedrijfsdoelen welke strategie het beste past. Daarna maken we een plan van aanpak hoe we jouw merk voor een langere periode in de markt zetten

Van communicatieplan naar uitvoering

Factstory bepaalt – samen met jou – op basis van de gekozen communicatiestrategie welke media en middelen geschikt zijn om te communiceren naar de doelgroep. In een concreet plan van aanpak bepalen we welke stappen hiervoor nodig zijn en ontwikkelen we een creatieve boodschap en belofte van jouw merk. Gekoppeld aan een sterke branding presenteren we dit naar de markt.

Case Pon Logistics, marketingcommunicatie disciplines op afroep

Zichtbaar via alle kanalen

Door full media exposure zorgen we voor naamsbekendheid van jouw merk, product of dienst. Met een goede balans tussen de middelen. media en frequentie van de presentatie naar de markt halen we het beste resultaat. We kijken doorlopend hoe de doelgroep reageert en of de resultaten aansluiten bij de communicatiedoelen. Is het nodig om bij te sturen in media en/of frequentie? We nemen meteen de juiste maatregelen!

Waarom zou je voor ons kiezen?

We bepalen de juiste strategie – we ontwikkelen de beste propositie – we vergroten jouw marktaandeel – no-nonsense, met plezier en flexibel. Overtuigd?