Contentstrategie, symbool 1
Contentstrategie, symbool 2
Contentstrategie, symbool 3

Communicatiestrategie

Wat levert een goede
communicatiestrategie mij op?

Met een goede communicatiestrategie:

Je titel komt hier

Ondersteun je de positionering van jouw merk

Je titel komt hier

Werk je aan een heldere propositie voor jouw product of dienst

Je titel komt hier

Vertaal je beleid door in boodschap en belofte naar de markt

Communicatie als onderdeel van je beleid

Versterk jouw boodschap naar de markt

Communicatie als onderdeel van je bedrijfsbeleid geeft richting waar je met je merk, product of dienst naar toe wilt. Het is geen losstaand onderdeel maar een drie-eenheid samen met de positionering en marketingstrategie. Door commitment aan de communicatiestrategie bouw je aan jouw propositie en presentatie naar de doelgroep. Je communiceert de boodschap en belofte naar de markt. De gekozen communicatiestrategie bepaalt het tempo waarin dit gebeurt en de media en middelen die daarbij nodig zijn. Factstory helpt bij het bepalen van de juiste strategie en hoe je deze kunt integreren in de drie-eenheid.

 

Wil je weten hoe een communicatiestrategie kan bijdragen aan jouw bedrijfsdoelen?

Factstory helpt met het bepalen van de beste strategie voor jouw merk!

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Leadgeneratie (algemeen formulier)

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Om op te vallen in de markt, speelt de beleving die je als organisatie kan weergeven een steeds belangrijker rol.”

Laura van der Zande, Communicatieadviseur

 

Hoe pakken we dit aan?

cijfer_1d

Startpunt voor
vertrek

Onderzoek en strategie

Net als bij de marketingstrategie gaat er bij het bepalen van de beste communicatiestrategie een onderzoek aan vooraf. Nadat we de positionering, markt en doelgroep helder hebben, bepalen we op basis van de bedrijfsdoelen welke strategie het beste past. Daarna maken we een plan van aanpak hoe we jouw merk voor een langere periode in de markt zetten.

cijfer_2

Van communicatieplan naar uitvoering

Concept en communicatie

Factstory bepaalt – samen met jou – op basis van de gekozen communicatiestrategie welke media en middelen geschikt zijn om te communiceren naar de doelgroep. In een concreet plan van aanpak bepalen we welke stappen hiervoor nodig zijn en ontwikkelen we een creatieve boodschap en belofte van jouw merk. Gekoppeld aan een sterke branding presenteren we dit naar de markt.

cijfer_3

Zichtbaar zijn via alle kanalen

Online marketing

Door full media exposure zorgen we voor naamsbekendheid van jouw merk, product of dienst. Met een goede balans tussen de middelen, media en frequentie van de presentatie naar de markt, halen we het beste resultaat. We kijken doorlopend hoe de doelgroep reageert en of de resultaten aansluiten bij de communicatiedoelen. Is het nodig om bij te sturen in media en/of frequentie? We nemen meteen de juiste maatregelen!

Waarom zou je voor ons kiezen?

We bepalen de juiste strategie – we ontwikkelen de beste propositie – we vergroten jouw marktaandeel – no-nonsense, met plezier en flexibel.

Overtuigd?