campagneballon

Wil je lukraak data

verzamelen of wil je data

strategisch inzetten?

 

icon_geel
Direct starten met data-analyse?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
campagneballon

Wil je lukraak data verzamelen of wil je data strategisch inzetten?

icon_geel
Direct starten met data-analyse?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wil je lukraak data verzamelen of wil je data strategisch inzetten voor meer omzet én nieuwe klanten?

Online marketing lukraak inzetten is als schieten met hagel: het levert je niks op. Terwijl je online marketing ook vóór je kan laten werken, en je daadwerkelijk iets met de verzamelde data kan. Veel ondernemers zien door de bomen het bos niet meer en weten niet waar te starten. Een data-analyse kan dan verhelderend werken. Naast dat je alles inzichtelijk hebt, weet je ook waar je kansen zitten. Kansen die je kan pakken voor een hogere omzet én nieuwe klanten.

Direct starten met data-analyse?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat kan je verwachten van een data-analyse

Direct inzicht in de huidige situatie van jouw online marketing;

Een op maat gemaakt rapport met advies waar je direct mee aan de slag kan;

Kansen voor de korte én lange termijn in kaart gebracht;

Handvatten voor het optimaal inrichting van jouw marketing- en communicatiemiddelen.

Indien gewenst hulp bij het implementeren van de adviezen

Data-analyse

Bij data-analyse draait het niet alleen om de tools, maar om waardevolle inzichten. Wil je simpelweg gebruikmaken van een verzameling software, of wil je inzicht in jouw gehele marketing- en communicatieproces? Wij helpen je met dat laatste.

Met onze data-analyse krijg je binnen drie weken een duidelijk rapport met concrete inzichten en adviezen, zodat je jouw strategie kunt optimaliseren en direct kunt bijsturen waar nodig.

Wat levert een data-analyse mij op? 

De kans is groot dat jij (online) marketing inzet om te groeien in collega’s, leads, omzet of klanten. Natuurlijk ben je benieuwd of je de doelen haalt, de kpi’s goed zijn gesteld en de campagnes, media en middelen doen wat ze moeten doen: klanten, leads of sollicitanten binnenhalen. Wij brengen jouw huidige situatie in kaart en kijken waar we kunnen optimaliseren om een beter resultaat te behalen.

Onze data-analyse vormt zo een ideale basis om jouw online marketing naar een volgend niveau te tillen.

Elementen waar we naar kijken bij een data-analyse

Online zichtbaarheid via diverse kanalen, onder andere SEO en SEA;

Contentstrategie;

Online marketing KPI’s en resultaten;

E-mailmarketing;

Video;

Website (design, techniek, content, conversieoptimalisatie).

Onze werkwijze

In 3 stappen naar een unieke data-analyse voor jouw bedrijf

1

Telefonische kennismaking

We starten met een intakegesprek waarin we samen jouw bedrijfsdoelen en data-uitdagingen vaststellen. Zo kunnen we een gerichte analyse uitvoeren.

2

Inventarisatie en de analyse

Na de telefonische kennismaking starten we met een inventarisatie van de huidige situatie en prestaties. Vervolgens verwerken we onze bevindingen in een rapport.

3

Oplevering rapport en bespreking resultaten 

Je ontvangt een helder rapport met inzichtelijke data en concrete aanbevelingen om direct mee aan de slag te gaan.

We bespreken samen de belangrijkste punten.

Deze merken gingen je voor:

aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur
aacc_logo_kleur

Ieder merk is anders en iedere behoefte ligt ergens anders. Wij geloven dan ook heilig in het stukje ‘strategie eerst’. Dit is immers de fundering voor je merk, waar we vervolgens alles op kunnen bouwen. Als dit goed wordt doorgevoerd, ga je binnen de kortste keren jouw doelstellingen bereiken.

Pim Mulder

Pim Mulder

Strategisch adviseur

Logisch dat je vragen hebt.

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over wat je kunt verwachten van een data-analyse. Hieronder vind je de meest gestelde vragen die wij over de data-analyse hebben ontvangen. Staat jouw vraag er niet tussen, of twijfel je toch nog of je een data-analyse wilt aanvragen, neem dan telefonisch contact met ons op. Wij helpen je graag!

Hoe werkt een data-analyse?

Tijdens een telefonische kennismaking bespreken we jouw doelen. Daarna analyseren we je online marketingstrategie, zichtbaarheid, en conversie. Alles wordt samengevat in een rapport met concrete verbeterpunten.

Wat gebeurt er na mijn aanvraag?

Na je aanvraag nemen we binnen 48 uur contact op om een intakegesprek in te plannen. Vervolgens starten we direct met de analyse.

Wanneer kan ik de van de data-analyse resultaten verwachten?

Binnen drie weken na de intake ontvang je een volledig rapport met praktische aanbevelingen.

Hoe krijg ik de resultaten van mijn data-analyse?

Je ontvangt het rapport digitaal en we plannen een vervolgafspraak om de resultaten samen door te nemen.

In het rapport lees je:

  • Een nulmeting van je marketing KPI’s
  • De effectiviteit van de lopende campagnes
  • Advies voor de beste inrichting van jouw customer- of candidate journey
  • Voorstel voor een contentkalender op basis van data
  • Inzicht in hoe je scoort t.o.v. de markt
Wat kost een data-analyse?

De kosten zijn afhankelijk van de scope van de analyse. Neem contact met ons op voor een offerte op maat.