Marketingstrategie, Symbool 1
Marketingstrategie, Symbool 2
Marketingstrategie, Symbool 3

Marketingstrategie

Wat is de meerwaarde van een goede marketingstrategie?

Een goede marketingstrategie:

Je titel komt hier

Zorgt voor onderscheidend vermogen van jouw product of dienst

Je titel komt hier

Bereikt zichtbaarheid in de gekozen markt

Je titel komt hier

‘Verkoopt’ de boodschap en belofte aan de markt

Waarom een marketingstrategie?

Marktbewerking met resultaat

Eigenlijk vinden we bij Factstory dat alles in elkaar samen valt: de positionering, de communicatiestrategie én de marketingstrategie. Deze drie-eenheid bepaalt de wijze waarop, en de snelheid van de marktbenadering. Een geslaagde marketingstrategie weet de verschillende producten of diensten van de organisatie perfect zichtbaar te maken in de markt. Zowel voor e-commerce als bijvoorbeeld arbeidsmarktcommunicatie krijgt een goede marktbewerking de doelgroep in beweging.

Heb je de marketingstrategie helder maar wil je hulp bij de uitvoer? Kijk dan eens op onze pagina over branding.

Heb je behoefte aan een praktische benadering van strategische marketing?

Factstory helpt met het neerzetten en invullen van jouw marketingstrategie!

Vul je gegevens in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.

Leadgeneratie (algemeen formulier)

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“Geef richting aan jouw merk! Bij Factstory helpen we jou graag bij het ontwikkelen van jouw marketingstrategie.”

Pim Mulder, Strategisch Adviseur

 

Hoe pakken we dit aan?

cijfer_1d

Startpunt voor
vertrek

Onderzoek en strategie

Met onze praktische benadering helpen we je met de strategische keuze. We kijken eerst wat er al staat bij jouw organisatie om vervolgens ons startpunt te bepalen. We inventariseren de marketingmix (product, prijs, etc.) en adviseren op basis daarvan een succesvolle werkwijze en marktbenadering. Samen met de positionering en communicatie-strategie hebben we de sleutel tot succes!

cijfer_2

Van strategie naar marketingplan

Plan en planning

Na de strategische marketing keuze pakken we door met de vertaling naar een marketingplan. We bepalen de doelen en hangen er een planning aan. Met een concept – passend bij de keuze voor jullie marktbewerking – geven we vorm en inhoud aan het plan. Daarna kiezen we de kanalen en middelen die passen bij jouw organisatie. Samen zorgt dit ervoor dat we de belevingswereld van de doelgroep bereiken. De resultaatgerichte (online) campagnes geven een boost aan de diverse communicatie uitingen. De doelgroep kan er niet meer omheen!

cijfer_3

Doen. Doen. Doen.

Meten en bijsturen

Van de strategische marketingkeuze wil je zo snel mogelijk door naar de uitvoer. Factstory bouwt de (online) campagnes. Met scherpe content en gave beelden bereiken we de belevingswereld van de doelgroep en haar (latente) behoeften. Wekelijks meten we de resultaten in ons dashboard en kijken of we op de juiste weg zijn. Krijgen we de gewenste reacties? Halen we de afgesproken doelen? Door dit te toetsen aan de vooraf afgesproken kpi’s blijven we scherp en werken we continue aan het marketingplan.

Waarom zou je voor ons kiezen?

We bepalen de juiste strategie – praktisch en resultaatgericht – doordacht en onderbouwd – no-nonsense, informeel en flexibel.

Overtuigd?