• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Wat is Factstory eigenlijk?

Factstory is een marketingcommunicatiebureau in Apeldoorn.

Bij de zoektocht naar een geschikte partij merken wij dat er veel verschillende zoektermen worden gebruikt, zoals reclamebureau, communicatiebureau, marketingbureau en marketing-communicatiebureau. Om aan te geven waar het verschil in zit tussen de diverse ‘bureaus’ leggen we het als volgt uit:

Het reclamebureau is een uitvoerend bureau, dat vaak mooie media en middelen maakt in campagnevorm, zoals posters, advertenties etc. Hun vertrekpunt is de media en middelen die je in de visual ziet.

Een communicatiebureau en een marketingbureau werken veelal vanuit een strategisch en tactisch startpunt om het vervolgens operationeel uit te werken. Vaak hebben ze een adviserende rol bij klanten. Deze kan later ook uitvoerend worden als het gaat om media en middelen, maar het vertrekpunt is anders. Factstory is een mix van een marketing- en communicatiebureau.

Marketingcommunicatiebureau

Strategie als vertrekpunt
Ons vertrekpunt als marketingbureau of communicatiebureau – afhankelijk van de opdrachtgever – is het businessplan. Marketing heeft vaak als main focus het genereren van leads. Communicatie focust zich met name op interne en arbeidsmarktcommunicatie. Factstory heeft als uitgangspunt om allereerst de positionering helder te krijgen. Wij denken strategisch mee met de klant, waarbij onze focus ligt op drie kerngebieden: interne communicatie, online marketing en arbeidsmarktcommunicatie.

Factstory marketing en marketingcommunicatie

Aan de hand van ons onderzoek en de strategische sessie(s) op marketing- of communicatiegebied maken we een strategisch plan. We kijken met name naar de doelgroep en doelstelling vanuit marketingcommunicatie en proberen de klant (en de klant van de klant) in kaart te brengen. Door de markt en concurrenten te analyseren komen we tot een strategische positionering.

Marketingcommunicatie doelen liggen vaak op het niveau van kennis, houding en gedrag (AIDA). Oftewel: activeren en meten of je het goed doet. Het merk laden en doelgroepen activeren doen we door de slimme inzet van mensen (ambassadeurs) en de juiste mix van owned, earned and paid media.

Meer weten over marketingcommunicatie en de juiste inzet van marketing- en communicatiemiddelen voor uw organisatie? Bekijk ons portfolio met bewezen cases.

Of kom eens langs bij Factstory, het crossover marketingcommunicatiebureau uit Apeldoorn.

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Neem contact op met Pim Mulder, hij helpt je graag!

06-242 293 47

|

LinkedIn

Pim Mulder, Eigenaar en strategisch adviseur

Neem contact op met Pim Mulder, hij helpt je graag!

06-242 293 47

|

LinkedIn