• Creating Living Brands

  • Heb je een vraag?
    Bel 055 - 207 0 307

Case Ondernemershuis Apeldoorn

Case Ondernemershuis Apeldoorn

Positionering van Ondernemershuis Apeldoorn

Uitdaging

Merkidentiteit en positionering | Hoe kan Factstory van toegevoegde waarde zijn om het net opgerichte Ondernemershuis Apeldoorn te ondersteunen bij de ontwikkeling van een krachtige (merk)identiteit en een heldere positionering, welke een essentiële bijdrage moet gaan leveren aan het succes van het Ondernemershuis Apeldoorn? Dat was de vraag die bij ons kwam te liggen. Deze positionering moeten worden doorvertaald in alle uitingen en middelen die ingezet worden om de markt aan te spreken.

Resultaat

Strategie | We zijn gestart met het ophalen van het merkverhaal, de missie en visie het waarom, hoe en wat van het Ondernemershuis Apeldoorn. Daarnaast zijn de kernwaarden aangescherpt. Er zijn meerdere sessies aan vooraf gegaan om tot de kern te komen.

Concept

We hebben een concept ontwikkeld voor de totale communicatiestrategie. Communiceren vanuit kennis en verbinden en dat met een professionele uitstraling. Het concept bevat een doorvertaling van de in te zetten middelen waarbij er een look & feel is gecreëerd en een logo is ontwikkeld. Ook is er een bijpassend en professioneel beeldconcept ontwikkeld voor fotografie en video. Dit totale concept geeft richting en houvast aan de uit te rollen onderdelen zoals de website en social media activiteiten.

Case Ondernemershuis Apeldoorn

Creatie

Op basis van dit concept is alles door vertaald. Alles is verwerkt in een website die van scratch af aan is opgebouwd. Daarnaast is de gehele uitstraling intern en extern consistent door vertaald.

Nieuwsgierig naar de website?: klik hier

Activatie

Deze fase is deels opgezet om nieuwe leads aan te trekken en het Ondernemershuis Apeldoorn op de kaart te zetten. Maar ook om ondernemers aan te trekken. Zo hebben we o.a. een social media plan opgesteld. We zitten ook regelmatig met elkaar om tafel om te evalueren en te optimaliseren.

Blijvende samenwerking

Inmiddels werken we als team nauw samen om het ‘verhaal’ van Het Ondernemershuis Apeldoorn te blijven uitdragen. We doen dit middels een marketingkalender en structureel overleg elke maand. Ook zijn we voortdurend bezig met het optimaliseren van de website. We meten conversie, we voegen nieuwe klantverhalen toe en we kijken naar de vindbaarheid in Google.

Chantal Ophuis, Communicatieadviseur

Chantal Ophuis neemt graag het initiatief voor optimalisatie van jouw merk

055-207 0 307

|

LinkedIn

Blijvende samenwerking

Inmiddels werken we als team nauw samen om het ‘verhaal’ van Het Ondernemershuis Apeldoorn te blijven uitdragen. We doen dit middels een marketingkalender en structureel overleg elke maand. Ook zijn we voortdurend bezig met het optimaliseren van de website. We meten conversie, we voegen nieuwe klantverhalen toe en we kijken naar de vindbaarheid in Google.

Chantal Ophuis, Communicatieadviseur

Chantal Ophuis neemt graag het initiatief voor optimalisatie van jouw merk

055-207 0 307

|

LinkedIn